نقد و بررسی تبلت گلکسی A9 و A9 پلاس سامسونگ

رقابت در بازار محصولات تبلتی بیش از هر زمان دیگری از سوی شرکت‌هایی مانند شیائومی، اوپو و نوکیا وجود دارد؛ اما آیا سامسونگ می‌تواند آن‌ها را شکست دهد؟ سامسونگ با دو محصول اقتصادی جدید پا به میدان مبارزه با این شرکت‌ها گذاشته و به نظر می‌رسد با دو تبلت Samsung Galaxy Tab A9 و +Samsung Galaxy Tab A9 می‌تواند پیروز این میدان باشد. در این مقاله از مجله لیپک، نقد و بررسی گلکسی تب A9 و تبلت A9 پلاس را خواهیم داشت و سپس آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

مشخصات کلی گلکسی تب A9 و A9 پلاس

مشخصات عمومی
مدل Galaxy Tab A9 Galaxy Tab +A9
نوع Tablet Tablet
رنگ‌ها نقره‌ای، خاکستری، آبی نقره‌ای، خاکستری، آبی
معرفی و عرضه 2023, October 2023, October
مشخصات فیزیکی
ابعاد 211 x 124.7 x 8 mm 211 x 124.7 x 8 mm
وزن 332 گرم 480 گرم
جنس جلو شیشه شیشه
سیستم‌عامل
سیستم‌عامل Android 13 Android 13
نسخه One UI One UI 5.1.1 One UI 5.1.1
نمایشگر
تکنولوژی TFT LCD TFT LCD
اندازه 8.7 اینچ 11 اینچ
رزولوشن WQXGA / 1340×800 pixels FHD+ / 1920×1200 pixels
تراکم پیکسلی 179 پیکسل در اینچ 206 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر 5:03 16:10
نسبت نمایشگر به بدنه 81.7 درصد 80.9 درصد
نرخ نوسازی 60Hz 90Hz
تراشه
مدل تراشه MediaTek MT8781V/CA Helio G99 Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G
فرآیند ساخت تراشه 6 نانومتر 6 نانومتر
تعداد هسته پردازنده 8 هسته 8 هسته
مشخصات هسته‌ها 2 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A76 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55 2 هسته 2.2 گیگاهرتز Kryo 660 Gold و 6 هسته 1.7 گیگاهرتز Kryo 660 Silver
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 Adreno 619
حافظه
RAM/ROM 4 GB RAM with 64 GB ROM
8 GB RAM with 128 GB ROM
4 GB RAM with 64 GB ROM
8 GB RAM with 128 GB ROM
پشتیبانی از حافظه خارجی دارد دارد
حداکثر حافظه قابل ارتقا 1 ترابایت 1 ترابایت
دوربین پشتی
پیکربندی دوربین واید/استاندارد واید/استاندارد
دوربین اصلی 8 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت 1080p 1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو 1080p@30fps 1080p@30fps
فلش ندارد ندارد
دوربین سلفی
دوربین سلفی اصلی 2 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو 1080p@30fps
باتری
ظرفیت باتری 5100 میلی‌آمپر ساعت 7040 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتری لیتیوم پلیمری لیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر غیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ 15 وات 15 وات
درگاه اتصال USB Type-C 2.0 USB Type-C 2.0
صدا
نوع اسپیکر استریو (دوگانه) استریو (چهارگانه)
جک 3.5 میلی‌متری دارد

معرفی Galaxy Tab A9 و Galaxy Tab A9 Plus

اگر به دنبال تبلت اندرویدی بزرگ‌ برای پخش استریم و کارهای روزانه هستید، تببلت A9 پلاس سامسونگ یک انتخاب فوق‌العاده است. سامسونگ ممکن است بیشتر به خاطر گوشی‌های سری S و Z خود شناخته شود، اما این غول فناوری طیف متنوعی از دستگاه‌های اقتصادی از جمله تبلت سری Tab A را هم تولید می‌کند.

سال 2023 دو تبلت ارزان‌قیمت توسط این شرکت عرضه شده است؛ +Tab A9 به لطف صفحه‌نمایش بزرگتر 11 اینچی و بلندگوهای چهارگانه خود به‌عنوان جانشین مستقیم Tab A8 سال گذشته عمل می‌کند، اما Tab A9 ارزان‌تر است و صفحه‌نمایش 8.7 اینچی کوچکتری ارائه کرده است. Galaxy Tab A9 با تمام نقطه‌ضعف‌هایی که دارد با توجه به قیمت مناسب آن، یک تبلت کارآمد برای کارهای روزانه محسوب می‌شود. به‌طور کلی، تبلت گلکسی A9 بهتر از حد انتظار عمل می‌کند و یکی از بهترین تبلت‌های اقتصادی موجود در بازار است.

مزایا و معایب Samsung Galaxy Tab A9

معایب مزایا
دوربین‌های بسیار ضعیف  طراحی شیک و جمع‌وجور
پیمایش لگ‌دار اقتصادی
شارژ کند عملکرد مناسب برای کارهای روزانه
صفحه‌نمایش روشن

مزایا و معایب Samsung Galaxy Tab A9 Plus

معایب مزایا
شارژ کند عملکرد مناسب
دوربین‌های ضعیف اسپیکر‌های چهارگانه
عمر باتری کمتر از رقبا طراحی شیک
سیستم‌عامل کاربرپسند

مقایسه طراحی تبلت سری A9 سامسونگ

تفاوت ظاهری این دو تبلت فقط به اندازه صفحه‌نمایش آنها محدود نمی‌شود و در جزئیات متعددی با هم تفاوت دارند.

بررسی طراحی تبلت سامسونگ a9

  • کوچک و سبک
  • طراحی در سه رنگ
  • سبک ساده و خلوت

Tab A9 با اندازه کوچکی که دارد بیشتر شبیه Tab A7 Lite است تا Tab A8. این تبلت را به راحتی می‌توان با یک دست نگه داشت و از آن استفاده کرد. تب A9 فقط 332 گرم وزن و 8 میلی‌متر ضخامت دارد و کاملاً شیک به نظر می‌رسد. با توجه به قیمت آن، ظاهر دستگاه بسیار عالی است و با بدنه عمدتاً فلزی، خطوط تمیز و ساختار مستحکم، کیفیت بسیار بالاتری نسبت به رقبا دارد و از این نظر بیشتر شبیه رقیب خود یعنی تبلت اقتصادی و زیبای آیپد مینی است.

حقیقتاً نکته مهم دیگری مورد طراحی این تبلت وجود ندارد، به غیر از طراحی آن برای استفاده در جهت عمودی که دکمه‌ها را در سمت طولی قرار داده و پورت‌ها (هم USB و هم هدفون) در سمت عرضی تبلت قرار گرفته‌اند. البته می‌توانید در مواقع لزوم، از تبلت در حالت افقی هم استفاده کنید.

سامسونگ در بالا و پایین دستگاه، بلندگو را قرار داده تا وقتی در حالت افقی استفاده می‌شود، بلند‌گوها در کناره‌ها قرار بگیرند و هنگام تماشای ویدئو، صدا به خوبی شنیده شود. با این قیمت، جای تعجب نیست که این دستگاه، گواهی عایق رطوبتی نداشته باشد. حتی دستگاه‌های گران‌تر هم معمولاً این گواهی را ندارند و اسکنر اثر انگشت نیز در آن تعبیه نشده است؛ اما می‌توانید قفل چهره را تنظیم کنید که خیلی خوب کار می‌کند و حتی زمانی که مستقیماً به آن نگاه نمی‌کنید هم باز می‌شود. در مقایسه با اسکنر اثر انگشت، قفل چهره چندان ایمن نیست اما با این قیمت، باید به همین سطح ایمنی راضی باشید.

بررسی طراحی تبلت A9 پلاس سامسونگ

  • طراحی در سه رنگ
  • بدون رتبه IP
  • طراحی شیک

سامسونگ گلکسی تب +A9 علیرغم قیمت معقول خود، ظاهری عالی و بدنه فلزی صاف و براق دارد. این تبلت در سه رنگ خاکستری، آبی و نقره‌ای عرضه شده است. ضخامت 6.9 میلی‌متری آن باعث شده تا از تبلت A9 با ضخامت 8 میلی‌متر باریک‌تر به نظر‌ برسد. همچنین از اصلی‌ترین رقیب خود یعنی شیائومی Redmi Pad SE هم باریک‌تر است. وزن 480 گرمی این تبلت شاید کمی زیاد باشد، اما با توجه به اندازه بزرگ آن معقول بوده و حمل و نگه‌داشتن آن آسان است و می‌تواند برای استفاده در حین حرکت در یک کیف با اندازه متوسط قرار بگیرد.

تمایز بین این دو تبلت کار سختی نیست؛ Tab A9 حاشیه‌های جانبی ضخیم‌تری دارد (در جهت افقی)، در حالی که Galaxy Tab A9 Plus دارای حاشیه‌های یکنواخت در اطراف نمایشگر است. این طراحی قاب باعث شده که تب +A9 نسبت به برادر ارزان‌تر و کوچک‌تر خود به‌روزتر به نظر برسد.

این تبلت به مانند A9 دارای رتبه IP نیست، بنابراین در برابر آب یا گردوغبار محافظت نمی‌شود. البته این مورد در تبلت‌های اقتصادی رایج است. در زمینه ایمنی هم به مانند A9 تشخیص چهره برای باز کردن قفل تبلت در دسترس است. تشخیص چهره حتی هنگام استفاده از عینک و در شرایط کم‌نور هم کار می‌کند که قابلیتی بسیار ایده‌آل است.

صفحه‌نمایش و بلندگوهای A9 و +A9

تب A9 با اندازه نمایشگر 8.7 اینچی از Tab A8 خیلی کوچکتر است. تبلت A9 به ماهیت جمع‌وجور Tab A7 Lite برگشته، بنابراین اگر تبلت بزرگ‌تری می‌خواهید نسخه پلاس این سری را با اندازه 11 اینچی، وضوح 1900 در 1200 و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 80.9 درصد می‌تواند برای شما مناسب باشد.

تب A9 با پنل LCD و نرخ تازه‌سازی استاندارد 60 هرتز عرضه شده، در حالی که +A9 نرخ تازه‌سازی 90 هرتز دارد. با این حال، صفحه‌نمایش با وضوح +Full HD و زوایای دید مناسب، عملکرد مناسبی دارد. متن، آیکن‌ها و ویدیو‌ها در این تبلت واضح به نظر می‌رسند. گزینه‌ای برای روشن کردن دائمی نرخ تازه‌سازی 90 هرتز در +A9 وجود ندارد اما می‌توانید حالت «تطبیقی» را انتخاب کنید که به‌طور خودکار نرخ تازه‌سازی را هنگام پیمایش یا پخش ویدیو تنظیم و انتخاب می‌کند.

احتمالا مشکل اصلی شما با تب A9، پیمایش کند و تار خواهد بود که مربوط به صفحه‌نمایش 60 هرتزی پایین‌رده است. یکی از شکایات اصلی در مورد Tab A8 روشنایی محدود آن بود، اما A9 این مشکل را با روشنایی 570 نیتی حل کرده است. اگر چه عدد بزرگی برای استفاده در فضای باز نیست، اما باید در نور روشن، البته نه تابش مستقیم خورشید قابل استفاده باشد. روشنایی برای استفاده در فضای داخلی کاملاً ایده‌آل است. درمورد +A9 هم همین وضعیت وجود دارد. در فضای داخلی، رنگ‌های صفحه‌نمایش شفاف و واضح به نظر می‌رسد، اما روشنایی خودکار دستگاه اغلب آن را کسل‌کننده نشان می‌دهد. زمانی که تبلت به آخرین حد روشنایی خود می‌رسد، باز هم به مانند مشکل در آخرین نسل Tab 8، در فضای باز و زیر نور شدید خورشید مشکل خواهید داشت.

برای این دو دستگاه، هیچ پشتیبانی از قلم S وجود ندارد، اما در صورت تمایل می‌توانید از یک قلم فعال استفاده کنید. Tab A8 و Tab A9 plus دارای چهار بلندگو هستند اما تب A9 با طراحی کوچکتر و ارزان‌تر، فقط دارای بلندگوهای استریو است و می‌توان یکی از تفاوت‌های اصلی این دو تبلت را در همین بلند‌گوهای چهارگانه +A9 دانست. اگر هر دو دستگاه را در حالت افقی و به سمت بالا نگه داشته‌اید، بلندگو‌ها را در کناره‌ها مشاهده می‌کنید تا در حین نگه داشتن آن، دستانتان مانع صدا نشود. باید توجه کرد که با وجود این‌که A9 از بلند‌گوهای چهار‌گانه بهره نمی‌برد اما مانند بسیاری از امکانات موجود در آن، بلندگوها هم به طرز شگفت‌انگیزی خوب هستند و نسبت به رقبای اقتصادی، قدرت و استحکام بیشتری دارند. در تب +A9 هم صدا نسبتاً بلند بوده و برای دستگاهی بدون پشتیبانی از Dolby Atmos یا سایر نرم‌افزارهای صوتی، کیفیت شگفت‌انگیزی دارد.

Samsung Galaxy Tab A9+ Samsung Galaxy Tab A9
صفحه‌نمایش 11 اینچی +FHD ال‌سی‌دی 8.7 اینچی
نرخ تازه‌سازی تا 90 هرتز وضوح +Full HD، با نرخ نوسازی 60 هرتز
بلندگوهای چهارگانه بلندگوهای استریو

مشخصات و عملکرد تبلت سامسونگ گلکسی تب A9 و +A9

معمولاً تبلت‌های مقرون‌به‌صرفه با چیپست‌های چند سال قبل عرضه می‌شوند، اما MediaTek Helio G99 استفاده شده در تب A9 متعلق به سال 2022 بوده و دارای مشخصات سطح متوسطی شبیه به اسنپدراگون 695 است که در +A9 به‌کار رفته است. MediaTek Helio G99 ، یک تراشه هشت هسته‌ای با سرعت مناسب است که با لیتوگرافی 6 نانومتری ارائه می‌شود.

تب A9 را می‌توانید در دو مدل با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی یا رم 8 و حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی تهیه کنید. همین اندازه رم و فضای ذخیره‌سازی برای گلکسی تب +A9 هم وجود دارد. البته، یک اسلات کارت microSD برای افرادی که به فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی نیاز دارند در هر دو دستگاه تعبیه شده است.

Tab A9 خیلی سریع نیست؛ روشن شدن دستگاه کمی طول می‌کشد، انیمیشن‌ها گاهی اوقات کمی تند و نامنظم هستند (عمدتاً وقتی بین فید Google Discover و صفحه اصلی حرکت می‌کنید) و کارهای پیچیده‌تر ممکن است چند ثانیه طول بکشند. با این حال، مانند بسیاری از دستگاه‌ها، گلکسی تب A9 می‌تواند دو برنامه را در کنار هم به خوبی اجرا کند و حتی می‌تواند بازی‌هایی مانند Asphalt 9 را مدیریت کند، بنابراین نباید آن را دست کم بگیرید. از طرفی تبلت +A9 با پردازنده هشت هسته‌ای تا حد زیادی برای کارهای روزمره عملکردی روان ارائه می‌دهد و به سرعت راه‌اندازی می‌شود؛ کاری که بسیاری از تبلت‌های اقتصادی نمی‌توانند انجام ‌دهند. نصب برنامه‌های سنگین مدتی طول می‌کشد، اما برای وبگردی، تماشای فیلم و پیمایش در رسانه‌های اجتماعی و سایر برنامه‌ها، قطعاً مشکلی نخواهید داشت.

Samsung Galaxy Tab A9+ Samsung Galaxy Tab A9
تراشه اسنپدراگون 695 تراشه Mediatek Helio G99
رم و حافظه تا 8/128 گیگابایت 6/64 و 8/128 گیگابایت
نسخه 5G موجود است بلوتوث 5.3 و فاقد نسخه 5G

بنچمارک گلکسی تب A9 و تب +A9 سامسونگ

اگر یک کاربر معمولی هستید، تب A9 سامسونگ برای شما طراحی شده و مناسب است. اما اگر می‌خواهید برنامه‌های زیادی اجرا کنید، توصیه می‌کنیم حتماً مدلی با رم 8 گیگابایت تهیه کنید. قابلیتی که در Helio G99 در مقایسه با Snapdragon 695 موجود نیست، قابلیت 5G است. در سامسونگ گلکسی تب +A9 فضای کافی برای نصب بازی سنگین Genshin Impact وجود ندارد. اگر قصد دارید از این تبلت زیاد استفاده کنید، توصیه می‌کنیم به مانند تب A9 از نسخه با رم بالاتر استفاده کنید. التبه به خاطر داشته باشید که یک اسلات micro-SD برای اضافه کردن حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی وجود دارد. با تب +A9 می‌توانید Mario Kart را بدون تاخیر و لگ بازی کنید، اما اگر می‌خواهید کارهایی سنگینی مانند ویرایش ویدیوها یا انجام بازی‌های سنگین‌تر انجام دهید، توصیه می‌کنیم به گزینه‌های تبلت قوی‌تری فکر کنید.

در جدول زیر می‌توانید نمره بنچمارک این دو تبلت را در مقایسه با سایر مدل‌ها مشاهده کنید.

Tab A9+ Tab A9 Xiaomi Redmi Pad SE Oppo Pad Air Tab A8
Geekbench 5 MC 1842 1877 1698 1609 1250
Geekbench 6 2010 2000
GFXBench Car Chase 19fps 26fps 7fps 7fps 9fps
GFXBench Manhattan 3.1 33fps 50fps 14fps 13fps 15fps
Charge in 30 Min 16% 15% 16% 23% 10%

مقایسه دوربین گلکسی تب A9 سامسونگ و گلکسی تب +A9

معمولاً دوربین‌ها عامل مهمی در بررسی و انتخاب گوشی هستند، اما در تبلت‌های اقتصادی تمرکز زیادی روی آن‌ها نمی‌شود. بعید است که مانند یک گوشی از تبلت برای عکاسی روزانه استفاده کنید و به هر حال بسیاری از تبلت‌‌ها با سخت‌افزار دوربین پیشرفته و چشمگیر عرضه نمی‌شوند. بنابر همین قانون، +A9 و A9 در زمینه دوربین، عملکرد ضعیفی دارند.

گلکسی تب A9 دارای یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی است که می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 1080p ضبط کند. دوربین پشتی گلکسی تب A9 تقریبا با همه‌چیز از جمله فوکوس، نوردهی، تعادل رنگ و دقت رنگ مشکل دارد. البته در شرایط مختلف ممکن است عملکرد بهتری داشته باشد، اما به‌طور کلی، عملکرد دوربین اصلی خیلی قابل قبول نیست. تبلت A9 Plus هم با دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی عملکرد ضعیفی دارد. این تبلت در نور روز، بهترین عملکرد خود را داشته و عکس‌هایی که از نزدیک‌ گرفته می‌شوند – مانند عکس‌های پرتره – از لحاظ جزئیات بهتر هستند، اما قطعاً تاثیرگذارتر از آنچه گوشی شما می‌تواند انجام دهد، نخواهد بود.

زوم دیجیتال تا 10 برابر در این دو تبلت در دسترس است، اما توصیه نمی‌شود‌ که از زوم بیش از 2 برابر استفاده کنید چون دوربین +A9 به شدت لرزان شده، جزئیات ناپدید و عکس‌ها با نویز ثبت می‌شوند. شاید بهتر باشد تبلت‌های ارزان‌قیمتی مانند A9 و +A9 ، دوربین عقب نداشته باشند و بیشتر روی دوربین جلو سرمایه‌گذاری کنند که برای تماس‌های ویدیویی و موارد مشابه استفاده بیشتری دارند؛ اما متاسفانه دوربین جلو هر دو دستگاه، تصاویری باکیفیت بسیار پایین ثبت می‌کند و حالت پرتره هم در A9 به طرز وحشتناکی بد است.

با تبلتی به این ارزانی چنین کیفیتی برای دوربین‌ها خیلی تعجب‌آور نیست و فقط در صورت لزوم باید از دوربین‌های این دو تبلت استفاده کرد. البته در مورد دوربین +A9 همانطور که گفتیم به دلیل تماس‌های ویدیویی، بیشتر از دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی استفاده خواهید کرد که برای این کار دوربین تقریباً مناسبی بوده و مطمئناً بهتر از دوربین 2 مگاپیکسلی است که در Tab A9 وجود دارد. هر دو دوربین، قابلیت فیلمبرداری 1080P با سرعت 30 فریم در ثانیه را ارائه می‌دهند.

Samsung Galaxy Tab A9+ Samsung Galaxy Tab A9
دوربین پشت (اصلی) 8 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل
دوربین جلو (سلفی) 8 مگاپیکسل 2 مگاپیکسل

شاید علاقه داشته باشید: بهترین تبلت‌های سامسونگ ۲۰۲۳

مقایسه عمر باتری و شارژ گلکسی تب A9 و +A9

Samsung Galaxy Tab A9 و A9 پلاس هر دو ظرفیت باتری قابل توجهی دارند. باتری Galaxy Tab A9 می تواند تا 8 ساعت و 32 دقیقه در حالت استفاده متوسط دوام بیاورد که مدت زمان مناسبی برای تبلت است و به شما این امکان را می‌دهد تا در بخش زیادی از روز بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کنید. باتری گلکسی تب A9 با ظرفیت 5100 میلی‌آمپر ساعت، مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند است و از آن‌ها بزرگتر نیست. با توجه به اینکه شش هسته از هشت هسته پردازنده دارای هسته‌های کارآمد هستند، Tab A9 از نظر عمر باتری بسیار خوب عمل می‌کند. همچنین در تست معمول باتری PCMark با روشنایی 200 نیت باتری دوام 12 ساعت و 18 دقیقه داشت. اما در استفاده واقعی، این دوام، به نوع و چگونگی استفاده از A9 بستگی دارد.

از سوی دیگر، ظرفیت باتری 7040 میلی‌آمپری، نشان‌دهنده این است که عمر باتری گلکسی تب A9 پلاس بد نیست. شما می‌توانید به‌طور متوسط بیش از یک روز استفاده سنگین مانند شبکه‌های اجتماعی، پخش آنلاین فیلم و وبگردی را داشته باشید. در مقایسه با عمر باتری دو روزه شیائومی Redmi Pad SE، این تبلت بهترین طول عمر را ندارد اما دوام قابل‌توجه‌ای را ارائه می‌دهد. روشن کردن نرخ تازه‌سازی استاندارد 60 هرتز می‌تواند طول عمر باتری را افزایش دهد. با این کار، تبلت در تست بنچمارک می‌تواند تا یک ساعت دوام بیشتری داشته باشد. پس اگر در سفر هستید و نیاز به صرفه‌جویی در مصرف باتری دارید، می‌توانید این حالت را استفاده کنید.

در استفاده شخصی از A9 Plus یک ساعت پخش ویدیو می‌تواند بیش از 10 درصد از عمر باتری را مصرف ‌کند. شارژ 15 واتی که سرعت شارژ رایج تبلت‌ها است خیلی سریع نیست و سامسونگ آداپتوری در جعبه هیچ‌کدام از این دو تبلت ارائه نمی‌کند و فقط یک کابل USB-C دوطرفه وجود دارد.

Samsung Galaxy Tab A9+ Samsung Galaxy Tab A9
ظرفیت 7040 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت 5100 میلی‌آمپر ساعت
عدم وجود آداپتور در جعبه  عدم وجود آداپتور در جعبه
شارژ 15 وات شارژ 15 وات

نرم‌افزار تبلت سامسونگ A9

مانند بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی، تب A9 با آخرین نسخه سیستم‌عامل گوگل عرضه نمی‌شود، اما اندروید 13 هنوز هم سیستم‌عاملی جذاب و کارآمد برای تب A9 است. طبق معمول، سامسونگ رابط کاربری One UI و نسخه 5.1 خود را در اینجا استفاده می‌کند. همین سیستم برای +A9 هم استفاده می‌شود و این تبلت بر روی اندروید 13 و One UI 5.1 اجرا می‌شود.

این سیستم‌عامل تجربه‌ای روان و کاربرپسند را با ویژگی‌ها و تنظیمات متنوعی ارائه می‌دهد که می‌تواند مطابق با نیازهای شما سفارشی شود. این تبلت‌ها دارای مجموعه‌ای از برنامه‌های از پیش نصب شده از جمله مجموعه برنامه‌های Google (مانند Google Keep) و برنامه‌های خود سامسونگ هستند. هر دو دستگاه همچنین از سوئیچ هوشمند سامسونگ پشتیبانی می‌کنند که به شما امکان می دهد محتوا را از دستگاه قدیمی خود به دستگاه جدید منتقل کنید.

پنل Edge این دستگاه‌ها را می‌توان با کشیدن انگشت از سمت راست صفحه به سمت داخل فراخوانی کرد و این قابلیت به شما امکان دسترسی سریع به برنامه‌های مورد علاقه‌تان را می‌دهد و می‌توانید به راحتی از ویجت‌های دیگر از جمله آب‌وهوا، ابزارها، وظایف، کلیپ‌بورد و موارد دیگر انتخاب کنید.

از نظر برنامه‌های کاربردی، کاربران تجربه مثبتی از اپلیکیشن‌های متنوع در +A9 را گزارش کرده‌اند. به‌عنوان مثال، مرورگر Brave به دلیل سرعت، امنیت و مسدودکننده داخلی تبلیغات، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. Google Keep به دلیل سادگی و همگام‌سازی بین دستگاهی، گزینه‌ای محبوب برای یادداشت‌برداری است. این تبلت‌ها با برنامه‌هایی مانند Microsoft Outlook، Netflix و Spotify همراه هستند که خوشبختانه، می‌توانید هر چیزی را که نمی‌خواهید حذف کنید که در صورت خرید مدل با حافظه کمتر یعنی 64 گیگابایتی، ممکن است حیاتی باشد.

Galaxy Tab A9 و +A9 چهار سال به‌روز‌رسانی امنیتی دریافت می‌کنند. سامسونگ تعداد نسخه‌های جدید اندرویدی که این تبلت‌ها دریافت می‌کنند را مشخص نکرده اما تخمین زده می‌شود که این تبلت‌ها سه سال نسخه جدید را دریافت کنند و تنها مدل‌های پرچم‌دار مانند Galaxy Tab S9 Ultra چهار سال گارانتی و به‌روز‌رسانی دریافت می‌کنند.

Samsung Galaxy Tab A9+ Samsung Galaxy Tab A9
اندروید 13 اندروید 13
One UI 5.1 One UI 5.1
چهار سال به‌روزرسانی امنیتی چهار سال به‌روزرسانی امنیتی

کلام آخر

هر دو تبلت سامسونگ گلکسی تب A9 و گلکسی تبلت A9 پلاس تبلت‌های قدرتمندی هستند که نقاط ضعف و قوت خود را دارند. هر دو روی اندروید 13 و One UI 5.1 اجرا می‌شوند و مجموعه‌ای از برنامه‌های از پیش نصب شده را ارائه می‌کنند. به‌طور کلی گلکسی تب +A9 با صفحه‌نمایش بزرگتر، وضوح دوربین سلفی بالاتر و ظرفیت باتری بیشتر، تبلت بهتری است. با این‌حال، Galaxy Tab A9 انتخاب خوبی برای کسانی است که دستگاه کوچک‌تر را ترجیح می‌دهند. درنهایت، انتخاب بین این دو تبلت به نیازهای شما بستگی دارد که امیدواریم با این مقاله به شما کمک کرده باشیم تا تصمیم بهتری برای خرید تبلت خود بگیرید.

منابع: sammobile.com | samsung.com | techadvisor.com A9 Plus

نوشته های مرتبط

اپل واچ سری 9: بررسی مشخصات، قابلیت‌ها و ارزش خرید

لپ تاپ اچ پی یا ایسوس؟ کدام یک برنده می شود؟

تفاوت‌ مودم و روتر: مقایسه کاربرد، عملکرد و انواع آنها

2 نظرات

امیر هوشنگ 1402-12-26 - 19:03
با درود مطالب ارایه شده با دقت و حوصله تنظیم و ارایه گردیده بود . ممنون از اطلاعات خوب و مفید شما
احسان خواجوی 1402-12-27 - 17:11
سلام به شما. ممنون که انرژی مثبت دادید و خوشحالم که راضی بودید
افزودن دیدگاه