راهنمای خرید پاوربانک و نکات مهمی که باید در نظر گرفت

اگر قصد خرید پاوربانک را دارید اما مطمئن نیستید که هنگام خرید چه فاکتورهایی را در نظر بگیرید. با ما همراه باشید تا در این مقاله راهنمای خرید پاوربانک به بررسی این فاکتورها بپردازیم. تنوع محصولات موجود در بازار باعث سردرگمی بسیاری از خریداران در هنگام خرید می‌شود.این سردرگمی در نهایت می‌تواند منجر به خرید محصولی توسط کاربر شود که یا عملکرد مورد نظر خود را ندارد. یا برای ویژگی‌های اضافی که هرگز از آن‌ها استفاده نخواهد کرد، هزینه بیشتری پرداخت می‌کند. بنابراین ایده‌آل‌ترین روش این است که قبل از خرید هر برندی از پاوربانک، در مورد اطلاعات محصول، بررسی‌های لازم انجام شود. درنهایت براساس نیاز خود اقدام به خرید برند مورد علاقه خود کنید. در ادامه می‌خواهیم به بررسی اینکه چرا باید از پاور بانک استفاده کرد، بپردازیم. با ما همراه شوید.

چرا باید از پاور‌بانک استفاده کرد؟

اینکه چرا باید پاوربانک خرید و چه تاثیری بر آسایش و رفاه ما می‌گذارد، موضوعی است که در ادامه با دلایل خاص به آن می‌پردازیم:

  • جابه جایی آسان

در واقع جابه‌جایی آسان، یکی از مهم‌ترین نکته‌ای است که می‌تواند خرید یک پاوربانک خوب را توجیه کند. با این حال، می‌توانید با خیال راحت آن را به هر جایی ببرید. از آن برای شارژ دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و غیره استفاده کنید. در واقع، پاوربانک‌های امروزی سبک و قابل حمل هستند و به راحتی در جیب جا می‌شوند. حتی می‌توانید برخی از آن‌ها را در کیف پول خود قرار دهید. با این حساب همیشه یک منبع انرژی الکتریکی همراه خود دارید و نگران خالی شدن باتری گوشی خود نخواهید بود.

  • برطرف شدن مشکلات اتمام شارژ

همراه داشتن پاوربانک شارژ شده به این معنی است که دیگر نگران تمام شدن باتری گوشی خود نباشید. در این حالت می‌توانید به راحتی آن را از طریق پاوربانک خود شارژ کنید. در واقع، شارژ تلفن برای برخی از افرادی که صاحب مشاغل مهم هستند یا کارهای مهمی را روی تلفن خود انجام می‌دهند، یک مسئله حیاتی است. با این حساب داشتن پاوربانک برای چنین افرادی ضروری خواهد بود.

  • موقعیت‌های شغلی

همانطور که قبلا ذکر شد، خرید پاوربانک می‌تواند برای صاحبان مشاغل مختلف نیز منطقی باشد. در واقع افرادی که کسب و کار اینترنتی دارند یا بسیاری از پیام‌ها و تماس‌های خود را از طریق تلفن همراه خود مدیریت می‌کنند، به یک پاوربانک باکیفیت و در عین حال قدرتمند نیاز دارند. در این میان دوربین‌های دیجیتال، لپ‌تاپ و تبلت‌ها نیز با چنین پاوربانک‌هایی قابل شارژ هستند.

  • افزایش امنیت و ایمنی
افزایش امنیت و ایمنی برای شارژ گوشی

یکی از دلایل دیگری که می‌تواند کاربران دستگاه‌های دیجیتال را به خرید یک پاوربانک قدرتمند ترغیب کند، ویژگی ایمنی است.البته پاوربانک‌ها این ویژگی را به همراه دارند. در واقع پاوربانک‌های امروزی به ویژگی‌های جالبی مانند محافظت از دستگاه در برابر نوسانات برق، افزایش جریان و دما، اتصالات کوتاه مجهز شده‌اند. با این حساب می‌توانند تصورات کاربران را به خود جلب کنند. به این معنا که در نهایت امکان شارژ ایمن گوشی آن‌ها را فراهم می‌کند.

  • ایده‌آل برای مسافرت

در واقع افرادی که زیاد سفر می‌کنند و به طور مکرر از دستگاه‌های دیجیتال خود استفاده می‌کنند، گروه دیگری هستند که نیاز به خرید پاوربانک دارند. حتما متوجه شده‌اید که این روزها سفر بدون دوربین دیجیتال و تلفن همراه کمی خسته کننده به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، افراد با استفاده از پاوربانک، می‌توانند به راحتی دستگاه‌های خود را در ماشین، هواپیما و سایر وسایل حمل و نقل شارژ کنند. همچنین این وسیله برای افرادی که معمولا به طبیعت می‌روند و شب را در آنجا می‌گذرانند، می‌تواند وسیله‌ای مفید باشد.

ویژگی‌های یک پاوربانک خوب

شاید در نگاه اول، خریدن پاوربانک کار ساده‌ای به نظر برسد. اما با توجه به تنوع مدل‌های بسیاری از این محصول در بازار، باید به اندازه کافی تحقیق کنید. اما اینکه یک پاوربانک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال ادامه مطلب راهنمای خرید پاوربانک را با ما همراه باشید.

ظرفیت باتری پاوربانک

بررسی ظرفیت باتری پاوربانک

از دیگر موارد مهمی که در راهنمای خرید پاوربانک باید به آن توجه کرد، ظرفیت باتری است. ظرفیت باتری شارژرهای ارائه شده بر حسب میلی‌آمپر ساعت اندازه گیری می‌شود. هرچه این بالاتر باشد، دستگاه‌های بیشتری می‌توانید با آن شارژ کنید. بنابراین اگر می‌خواهید به طور مرتب ساعت هوشمند، تلفن، لپ‌تاپ و تبلت خود را با پاوربانک شارژ کنید، شما قطعا به یک شارژر با ظرفیت بالا نیاز دارید.

جنس بدنه

در راهنمای خرید پاوربانک، باید به جنس بدنه آن نیز دقت کرد. به طور معمول، پاور بانک‌ها بدنه‌ای از فلز یا پلاستیک فشرده دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگرچه معمولاً هر دو به اندازه کافی انعطاف‌پذیر هستند. با این حال، تمیز کردن پاور‌بانک‌های پلاستیکی بسیار دشوار است. از طرف دیگر، پاوربانک‌های فلزی بیشتر در معرض ضربه هستند و راحت‌تر خراشیده می‌شوند. البته می‌توانید یک پوشش محافظ برای پاوربانک تهیه کنید تا از ضربه و آسیب جلوگیری شود. پس حتما هنگام خرید به جنس بدنه توجه کنید.

نوع باتری

به جرات می‌توان گفت که نوع باتری مهم‌ترین عامل کیفیت پاوربانک است و باید در راهنمای خرید پاوربانک به آن دقت کرد. شارژرهای موبایل بی‌کیفیت قطعا عمر بسیار کوتاهی دارند و سریعتر از آنچه فکر می‌کنید فرسوده می‌شوند.

امنیت

عدم توجه به نکات ایمنی در طراحی پاوربانک می‌تواند منجر به آسیب جدی به باتری گوشی و باتری خود دستگاه و حتی آتش سوزی شود. زیرا این دستگاه‌ها وظیفه انتقال انرژی الکتریکی را دارند و باید ساختاری داشته باشند که در برابر نوسانات ولتاژ و جریان محافظت شوند.پس حتما در راهنمای خرید پاوربانک، بررسی امنیت را در اولویت قرار دهید. 

نوع پاوربانک

نوع پاوربانک

از جمله پارامترهای تاثیرگذار در راهنمای خرید پاوربانک، انتخاب نوع پاروبانک برمبنای نوع استفاده است. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که قبل از خرید بایستی ظرفیت دستگاه خود را برای شارژ مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که چند وقت یکبار می‌خواهید این دستگاه را شارژ کنید. مشخص کنید که پاوربانک باید چقدر ظرفیت(میلی آمپر ساعت) داشته باشد. زمانی که یک پاوربانک با ظرفیت مناسب پیدا کردید، می‌توانید به طرح‌های مختلف پاوربانک‌ها توجه کنید. کدام یک از نظر ظاهر، قیمت، لوازم جانبی و خصوصیات برای شما مناسب‌تر است.

پاوربانک‌هایی در بازار وجود دارند که فقط می‌توانند تلفن‌های همراه را شارژ کنند، اما باتری لپ تاپ را شارژ نمی‌کنند. از طرفی شارژرهای قابل حملی نیز وجود دارند که فقط برای شارژ لپ‌تاپ طراحی شده‌اند و ولتاژ خروجی مناسبی برای شارژ گوشی موبایل ندارند.

علاوه بر این مدل‌ها، پاوربانک‌های هوشمندی نیز وارد بازار شده‌اند که ولتاژ خروجی خود را به صورت خودکار و بسته به دستگاه متصل تغییر می‌دهند. چنین پاوربانک‌هایی به شما این امکان را می‌دهند که تلفن همراه، لپ‌تاپ یا سایر دستگاه‌های هوشمند را بدون ترس از آسیب رساندن به باتری شارژ کنید. این پاوربانک‌ها با فناوری All Power یا Fit Charge عرضه می‌شوند. بنابراین قبل از خرید بایستی هدف خود را از خرید پاوربانک مشخص کنید.

پاوربانک گوشی

گوشی‌ها به دلیل ظرفیت باتری کمتری که نسبت به لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها دارند، نیازی به پاوربانک با ظرفیت بالا ندارند، اما یک پاوربانک با ظرفیت بالا می‌تواند گوشی‌ها را بیشتر شارژ کند. پاوربانک گوشی می‌تواند گوشی را با سرعت بالا و به روش‌های مختلف شارژ کند و جریان و ولتاژ آن با گوشی هوشمند تطبیق داده می‌شود تا آسیبی به گوشی وارد نشود.

پاوربانک لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌ها باتری‌های قوی‌تری دارند که برای روشن شدن به ولتاژ بالا نیاز دارند. بنابراین یک پاوربانک معمولی گوشی نمی‌تواند لپ‌تاپ را شارژ کند، زیرا ولتاژ باتری گوشی 5 ولت است و لپ‌تاپ‌ها بسته به نوع سیستم، دارای ولتاژ 16 تا 20 ولت هستند. پس پاوربانک لپ‌تاپ، پاوربانکی است که ولتاژ و جریان بیشتری نسبت به پاوربانک گوشی دارد.

پاوربانک تبلت

باتری تبلت‌ها و گوشی‌ها کمی متفاوت است، فقط اکثر تبلت‌ها، باتری قوی‌تری نسبت به گوشی‌های هوشمند دارند. به عنوان مثال یک پاوربانک 10000 میلی‌آمپری حتی نمی‌تواند تبلتی را با باتری 10000 میلی‌آمپر ساعتی از صفر تا 100 درصد شارژ کند. بنابراین اگر تبلت شما باتری قدرتمندی دارد، باید یک پاوربانک با ظرفیت بیش از 10000 میلی‌آمپر ساعت تهیه کنید. اما اگر تبلت شما ظرفیت باتری 7000 یا 8000 میلی‌آمپر ساعتی دارد، یک پاوربانک 10000 میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند تبلت شما را یک بار شارژ کند.

پاوربانک بی‌سیم (وایرلس)

پاوربانک‌هایی وجود دارند که برای شارژ گوشی نیازی به سیم و کابل ندارند. برای اتصال، تنها چیزی که نیاز دارید این است که گوشی یا لپ‌تاپ خود را به صورت بی‌سیم شارژ کنید. به این نوع پاوربانک‌ها، پاوربانک‌های وایرلس یا پاوربانک‌های بی‌سیم می‌گویند. البته گوشی هوشمند باید از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی کند. در این حالت به سادگی با قرار دادن گوشی و پاوربانک در نزدیکی یکدیگر می‌توانید گوشی را به صورت بی‌سیم شارژ کنید.


بیشتر بخوانید:

بهترین پاوربانک های وایرلس


پاوربانک ضدآب و ضدضربه

بررسی ویژگی ضدآب و ضدضربه در راهنمای خرید پاوربانک

 ممکن است بخواهید با پاوربانک خود به داخل آب بروید. بله، افرادی هستند که حرفه آن‌ها گردشگری است و شاید در مسیر عبور، از آب رد شوند. پاوربانک ضدآب و ضدضربه مخصوص این افراد ساخته شده است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این نوع پاوربانک‌ها، قیمت بالایی دارند.

پاوربانک خورشیدی

امروزه پاوربانک‌های خورشیدی به دلیل داشتن سیستم جذب انرژی هیچ آسیبی به طبیعت و محیط زیست نمی‌رسانند، مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. پاوربانک خورشیدی با نور خورشید شارژ می‌شود و برای گردشگران طراحی شده است. کسانی که مسافرت می‌کنند و معمولا از خانه دور هستند و به برق دسترسی ندارند. به پاوربانکی نیاز دارند که برای شارژ شدن نیازی به برق نداشته باشد. به سادگی این پاوربانک‌ها را در زیر نور خورشید قرار دهید تا آن‌ها را شارژ کنید.

پاوربانک مخصوص خودرو

برخی از پاوربانک‌ها هستند که آنقدر ظرفیت و ولتاژ و جریان بالایی دارند که وظیفه راه اندازی باتری خودرو را بر عهده دارند. این پاوربانک‌ها زمانی استفاده می‌شوند که باتری ماشین یا موتور شما تمام شده و نیاز به ضربه داشته باشد. این پاوربانک‌ها برای گوشی‌ها توصیه نمی‌شوند و فقط برای دستگاه‌های ولتاژ بالا مناسب هستند.

ظرفیت اسمی و واقعی پاوربانک

بررسی ظرفیت اسمی و واقعی در راهنمای خرید پاوربانک

در این قسمت می‌خواهیم با ظرفیت‌های پاوربانک آشنا شویم. هر پاوربانک دارای ظرفیت اسمی و واقعی است. ظرفیت واقعی با ظرفیت اسمی کاملا متفاوت است و همیشه کمتر از آن است. اما اینکه این دو با یکدیگر چه اختلافی دارند را در این قسمت بررسی می‌کنیم.

ظرفیت اسمی

منظور از ظرفیت اسمی، همان ظرفیت ذکر شده در پاوربانک‌ها است. هنگام خرید این محصول، عدد درج شده روی پاوربانک در واقع ظرفیت اسمی است. به عنوان مثال اگر ظرفیت یک پاوربانک 10000 میلی‌آمپر ساعت باشد، این عدد نشان دهنده ظرفیت اسمی آن است.

ظرفیت واقعی

ظرفیت واقعی، ظرفیتی است که پاوربانک می‌تواند وسایل الکترونیکی را شارژ کند. به عنوان مثال اگر ظرفیت واقعی یک پاوربانک معادل 6500 میلی‌آمپر باشد، بدان معناست که می‌تواند باتری 3200 را دو بار شارژ کند.

برند پاوربانک

یکی از نکاتی که در راهنمای خرید پاوربانک، می‌توان به آن دقت کرد، برند است. در ارتباط با معرفی بهترین برندهای موجود در بازار، گزینه‌های زیادی وجود دارد. براساس کیفیت و قیمت بهترین گزینه‌های موجود شامل موارد زیر هستند:

شیائومی (Xiaomi)

پاوربانک‌های شیائومی از بهترین برندهای پاوربانک است که دارای ظاهری ساده به رنگ نقره‌ای مات هستند. جنس بدنه این محصول از آلومینیوم ساخته شده است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این برند، جدولی از مشخصات این پاوربانک را بررسی می‌کنیم:

مشخصات
کلاس وزنی: 200 تا 400 گرم
تعداد پورت: 2 عدد
نوع باتری: لیتیوم-پلیمری
ظرفیت: 5 تا 10 هزار میلی‌آمپر ساعت
ظرفیت اسمی: 10000 میلی‌آمپر ساعت
نحوه نمایش میزان شارژ باتری: نشانگر LED
شدت جریان خروجی: 1.6/2.4/1.2 آمپر

مزایا:

  • قابلیت شارژ دستگاه‌هایی با ولتاژ پایین
  • سازگار با انواع گوشی‌های موبایل، تبلت، دروبین، موزیک پلیر و …
  • مقاوم در برابر جریان، اتصال کوتاه، نوسان برق
  • دارای بدنه آلومنیومی

ردمی (Redmi)

بررسی برند ردمی در راهنمای خرید پاوربانک

ردمی یکی از زیرمجموعه‌های برند شیائومی است. ردمی از نظر سخت‌افزاری مشابه با شیائومی است، اما به لحاظ ظاهری تا حدی متفاوت است. اما به صورت کلی طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. تفاوتی که در این میان وجود دارد، طرح‌های بدنه و نمایشگر پاوربانک است که با رنگ سفید طراحی می‌شود. در ادامه لیستی از مشخصات این برند پاوربانک می‌پردازیم:

مشخصات
وزن: 420 گرم
تعداد پورت: 2 عدد
جنس بدنه: پلاستیک فشرده ABS
باتری: لیتیوم- پلیمری
ظرفیت اسمی: 20000 میلی‌آمپر ساعت
ظرفیت واقعی: 17500 میلی‌آمپر ساعت
شدت جریان خروجی: 1.5، 2، 2.4، 3.6 آمپر

مزایا:

  • قابل استفاده برای گوشی، تبلت، دوربین دیجیتال، موزیک پلیر، آیفون
  • اتصال و شارژ دو دستگاه به صورت همزمان

انرجایزر (Energizer)

بررسی برند اینرجایزر در راهنمای خرید پاوربانک

انرجایزر یک برند نوستالژیک است که به صورت تخصصی در حوزه باتری فعالیت می‌کند و از اولین تولیدکنندگان پاوربانک محسوب می‌شود. طراحی ساده این برند، مهم‌ترین ویژگی آن محسوب می‌شود.

مشخصات
وزن: 204 گرم
محدوه ظرفیت: 5 تا 10 هزار میلی‌آمپر ساعت
ظرفیت اسمی: 10000 میلی‌آمپر ساعت
ظرفیت واقعی: 8600 میلی‌آمپر
نوع باتری: لیتیوم- پلیمری
تعداد پورت خروجی: 2 عدد
روش نمایش میزان شارژ باتری: نشانگر LED

مزایا:

  • قابلیت شارژ سریع
  • قابل استفاده برای تبلت، موبایل

تعداد و نوع پورت‌ها

مهم‌ترین فاکتوری که باید در راهنمای خرید پاوربانک در نظر گرفت، تعداد و نوع پورت‌های آن است. به صورت کلی معمولی‌ترین پورت‌های پاوربانک شامل:

  • پورت USB: این نوع پورت فقط قابلیت خروجی توان داشته و ورودی نیست. یعنی این اتصال برای شارژ کردن وسایل است. اما نمی‌توان خود پاوربانک را شارژ کرد.
  • پورت Micro-USB: این پورت قابلیت ورودی توان را دارد و خروجی نیست. بدان معنا که این اتصال برای شارژ شدن وسایل دیگر نیست. تنها می‌توان خود پاوربانک را شارژ کرد.
  • پورت USB-C: این پورت برخلاف دو پورت قبلی، هم توان ورودی دارد و هم توان خروجی. یعنی هم می‌توان پاروبانک را شارژ کرد و هم برای شارژ کردن دیگر وسایل نیز از آن استفاده کرد.
  • پورت Lightning: این پورت ورودی توان دارد و خروجی توان نیست. بنابراین می‌توان برای شارژ کردن خود پاوربانک از آن استفاده کرد. این نوع پورت برای افرادی که گوشی آیفون دارند، مزیت است. چرا که با کابل اصلی گوشی خود می‌توانند پاوربانک را هم شارژ کنند.
  • خروجی برق شهری: برخی از پاروبانک‌های بزرگ، مجهز به خروجی برق شهری هستند. بدان معنا که جریان برق AC با ولتاژ 110 یا 220 ولت تحویل می‌دهند.

ویژگی Power Delivery

بررسی ویژگی Power Delivery در راهنمای خرید پاوربانک

این فناوری دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن و لپ‌تاپ را قادر می‌سازد تا انرژی بیشتری را به صورت کنترل شده دریافت کنند و در نتیجه سریعتر شارژ شوند. یکی از ویژگی‌های جالب Power Delivery، این است که هم می‌تواند برق را دریافت و هم ارسال کند.

به زبان ساده، می‌توانید پاوربانک خود را از طریق درگاه مجهز به فناوری USB PD هم شارژ کنید و هم از آن استفاده کنید. خوب است بدانید که این فناوری در حال حاضر می‌تواند تا 240 وات توان تولید کند، که عددی منحصر به فرد و مثال زدنی است. این عدد نشان می‌دهد که این سازنده آمریکایی چقدر در زمینه شارژ سریع، موفق عمل کرده است.

ویژگی شارژ سریع

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌تواند معیار مهمی در راهنمای خرید پاوربانک باشد، مجهز بودن آن به فناوری شارژ سریع است. شارژرهایی با فناوری شارژ سریع، باتری گوشی شما را در زمان کمتری نسبت به دستگاه‌های معمولی شارژ می‌کنند. البته اگر تلفن همراه شما این فناوری را داشته باشد.

قابلیت نمایشگر درصد شارژ

می‌توان گفت که بخش اصلی هر پاوربانک چراغ های LED هستند که میزان شارژ باقی مانده پاوربانک را نشان می‌دهند. به طور معمول، هر پاوربانک دارای چهار چراغ LED کوچک است که میزان شارژ باقی مانده در پاور بانک را نشان می‌دهد. علاوه بر این، هر یک از این چراغ‌ها میزان شارژ 25 درصدی را نشان می‌دهد.
بنابراین وقتی تمام چراغ‌های پاوربانک روشن است، به این معنی است که 100٪ کاملاً شارژ شده است. البته برخی از پاوربانک‌ها صفحه نمایشی هم دارند که این درصد را به صورت عدد نشان می‌دهد.

ویژگی شارژ وایرلس

ویژگی شارژ وایرلس در راهنمای خرید پاوربانک

پاوربانک وایرلس، نوعی شارژر بی‌سیم است که به شما امکان می‌دهد دستگاه خود (مانند لپ‌تاپ، تلفن همراه، تبلت و غیره) را بدون نیاز به کابل اتصال تغذیه کنید. این دستگاه از یک پد انتقال نیرو و یک گیرنده تشکیل شده است که گاهی به صورت قاب متصل به تلفن همراه یا تعبیه شده در خود گوشی است. البته وقتی می‌گوییم این پد کابل ندارد، شاید مناسب نباشد زیرا این پد کابلی دارد که از سوکت داخل آن می‌رود، اما در واقع برای شارژ موبایل یا سایر دستگاه‌ها، نیازی به اتصال کابل نیست.

وزن و ابعاد پاوربانک

یکی از فاکتورهایی که در راهنمای خرید پاوربانک باید به آن دقت کرد، وزن و ابعاد پاوربانک است. چرا که ممکن است نیاز به جابه‌جایی این وسیله همراه خود باشید. پاروبانک‌های موجود در بازار بین 100 تا 400 گرم وزن دارند. پس بهتر است برای جابه‌جایی از پاوربانک‌هایی استفاده کنید که کوچک‌تر و سبک‌تر هستند. البته این نوع پاوربانک‌ها، ظرفیت و تعداد پورت کمتری نیز دارند.

توانایی کنترل شدت جریان (َAI Power یا Fit Charge)

به غیر از موارد گفته شده در راهنمای خرید پاوربانک، بایستی توانایی کنترل شدت جریان را نیز مورد بررسی قرار داد. برخی از پاوربانک‌ها دارای پورت‌های متعددی هستند که هر یک می‌تواند خروجی با شدت جریان متفاوتی را ارائه دهد. البته به این نکته توجه کنید که اگر گوشی شما نمی‌تواند آمپر بالایی را پشتیبانی کند، داشتن پاوربانک با آمپر بالا، تاثیری در سرعت شارژ گوشی ندارد.

سایر ویژگی‌ها (مثل چراغ قوه و …)

از دیگر ویژگی‌هایی که در راهنمای خرید پاوربانک مهم است شامل:

  • داشتن چراغ قوه
  • داشتن پریز برق
  • جامپ استارتر: جامپ استارتر از جمله وسایل ضروری کسانی است که ماشین دارند. برخی از پاوربانک‌ها دارای یک پورت مخصوص اتصال سیم باتری هستند که می‌توانید به راحتی باتری خوابیده ماشین خود را روشن کنید.
  • استند: شاید بخواهید در زمان شارژ موبایل خود، فیلم نگاه کنید و یا با آن کار کنید. برخی از پاوربانک‌ها با داشتن قابلیت استند، این شرایط را برای شما امکانپذیر می‌کنند.

نکات مهم در خرید پاوربانک

نکات مهم در راهنمای خرید پاوربانک

در این قسمت می‌خواهیم به بررسی نکات دیگری که باید در راهنمای خرید پاوربانک در نظر داشته باشیم، بپردازیم. برای بررسی این نکات می‌خواهیم به سوالات زیر پاسخ دهیم. با ما همراه شوید.

  • چه ظرفیتی برای گوشی یا لپ‌تاپ من مناسب است؟ از آنجایی که قدرت باتری گوشی یا لپ‌تاپ متفاوت است، پس باید پاوربانکی را انتخاب کنید که آسیبی به دستگاه شما وارد نکند. گوشی نسبت به لپ‌تاپ نیازی به ظرفیت بالا ندارد. اما پاوربانک با ظرفیت بالا، می‌تواند تعداد دفعات بیشتری گوشی شما را شارژ کند. اما در مقابل لپ‌تاپ‌ها نیاز به ولتاژ قدرتمندتری برای روشن شدن دارند. پس یک پاوربانک معمولی نمی‌تواند لپ‌تاپ را شارژ کند. زیرا ولتاژ باتری گوشی 5 ولت است، اما لپ‌تاپ‌ها بسته به نوع سیستم از 16 تا 20 ولت ولتاژ دارند. پس پاوربانک مخصوص لپ‌تاپ، پاوربانکی است که ولتاژ و شدت جریان بیشتری نسبت به پاوربانک گوشی داشته باشد.
  • کدام برند بهترین کیفیت و قیمت را ارائه می‌دهد؟ در حال حاضر از بین برندهای موجود در بازار، برند Poweradd جزو بهترین برندها محسوب می‌شود. این برند توانسته با تولید پاوربانک‌های باکیفیت عالی، جایگاه خوبی در بازار داشته باشد.
  • آیا استفاده از پاوربانک به گوشی آسیب می‌رساند؟ یکی از دغدغه‌هایی که ممکن است در راهنمای خرید پاوربانک درگیر آن باشید، این است که آیا استفاده از پاوربانک باتری گوشی را خراب می‌کند یا خیر؟ می‌توان گفت تقریبا هیچ مدرک علمی ثابت شده‌ای وجود ندارد که بتواند اثرات منفی استفاده از پاوربانک بر روی باتری را توضیح دهد. این نظریه فقط توسط کاربران منتشر شده و هیچ مبنای علمی و پژوهشی ندارد. البته شرکت‌های طراح لوازم جانبی، پاوربانک‌ها را کاملاً بر اساس استانداردهای ابزار الکترونیکی طراحی می‌کنند. اگر یک پاوربانک از نظر سخت افزاری از قطعات پایین‌تری تشکیل نشده باشد و از کیفیت ساختاری بالایی برخوردار باشد، آسیبی به آن وارد نخواهد شد و گوشی هیچ آسیبی نمی‌بیند. اگر پاوربانک برای گوشی یا تبلت مناسب نباشد یا از پاوربانک به درستی استفاده نکنید، آسیب به باتری رخ می‌دهد.
  • چند بار می‌توان گوشی را با پاوربانک شارژ کرد؟ پاسخ این سوال به ظرفیت واقعی پاوربانک و ظرفیت باتری گوشی شما بستگی دارد. اگر ظرفیت واقعی دستگاه خود را تقسیم بر ظرفیت باتری موبایل کنید، می‌توانید به صورت تقریبی تعداد دفعات شارژ گوشی خو را حساب کنید.

سوالات متداول در مورد بهترین پاوربانک‌ها:

1.بهترین پاوربانک موجود در بازار ایران کدام است؟

در حال حاضر بهترین برندهای شیائومی، انرجایزر و ردمی جزو بهترین‌ها در بازار ایران هستند. برای دیدن لیست کامل، مقاله “بهترین پاوربانک های 2023” را بخوانید.

2.بهترین مدل پاوربانک چیست؟

همانطور که در متن مقاله بیان شد، برای خرید پاوربانک باید نکات مهم را در انتخاب پاوربانک در نظر گرفت. که انتخاب براساس نیاز و سلیقه کاربر متغیر خواهد بود.

3.باتری‌های بی‌سیم بهتر است یا باسیم؟

تمامی پاوربانک‌ها به فناوری انتقال بی‌سیم مجهز نشده‌اند. پس قبل از خرید شارژر بی‌سیم اطمینان پیدا کنید که گوشی هوشمند شما از این فناوری پشتیبانی می‌کند. این نکته ا در نظر داشته باشید که پاوربانک‌های بی‌سیم قیمت بالاتری نسبت به پاوربانک‌های عادی دارند.

نوشته های مرتبط

راهنمای خرید رم لپ تاپ و کامپیوتر

راهنمای خرید سی پی یو (CPU) کامپیوتر و لپ تاپ

راهنمای خرید مانیتور 2023 (آذر 1402)