آموزش 0 تا 100 دانلود و نصب ویندوز 11 [4 روش آسان]

مدتی است که از اولین عرضه ویندوز 11 می گذرد و مایکروسافت همچنان سیستم عامل جدید را به عنوان یک بروزرسانی رایگان برای کاربران ویندوز 10 ارائه می دهد. ویندوز 11 سیستم عامل بسیار شگفت انگیزی است که تعداد زیادی ویژگی جدید در آن اضافه شده و واقعاً ارزش نصب کردن را دارد! برای آشنایی با تفاوت‌های این ویندوزها می‌توانید مقاله تفاوت ویندوز 11 و 10 را مطالعه کنید.

حتماً شما نیز در مورد دردسرهای ویندوز 11 شنیده اید و می دانید که نسخه رسمی ویندوز 11 دردسرهایی دارد و روی یک سری از سیستم عامل ها نمی شود و به این علت است که سخت افزار آنها ضعیف است، اما روشی برای آپ گرید کردنش وجود دارد و معمولاً برای کسانی که از نسخه اصلی ویندوز 10 استفاده می کنند راحت تر می باشد.

قبل‌ از این، تمام نسخه‌های منتشر شده از ویندوز 11 غیر رسمی و بتا بودند و باگ و مشکلات زیادی داشتند و نمی شد نصب آن را به کسی توصیه کرد، ولی نسخه فعلی منتشر شده رسمی است و کمترین باگ را دارد و خود مایکروسافت پیشنهاد می‌کند که حتماً آن را نصب کنید.

در ایران هم خوشبختانه سایت های بسیاری هستند که در اولین فرصت، نسخه کرک شده نرم افزار را به صورت کاملاً رایگان در اختیار عموم قرار داده اند اما اگر گیر کرده اید و نمی دانید چگونه ویندوز 11 را نصب و استفاده کنید، این مطلب لیپک را از دست ندهید زیرا آموزش نصب ویندوز 11 را به ساده ترین روش به شما خواهیم گفت.

قابلیت های جدید ویندوز 11

اول از همه باید گفت که قابلیت اجرا کردن برنامه‌های اندرویدی داخل ویندوز یازده وجود دارد و دیگر هیچ نیازی به شبیه سازهایی مثل NoxPlayer و BlueStacks نیست تا بازی‌ها و برنامه‌های اندروید را داخل کامپیوتر خود اجرا کنید، بنابراین به ‌راحتی می ‌توانید برنامه‌ های اندرویدی را داخل کامپیوتر تان بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

با یادگیری آموزش نصب ویندوز 11 می توانید به همه این قابلیت ها دسترسی داشته باشید.

از دیگر ویژگی های ویندوز 11 دایرکت استورِیج است که باعث می شود سرعت لود بازی افزایش یابد و این قابلیت در ایکس باکس ها نیز وجود دارد. این توانایی به صورت نرم افزاری سرعت هارد را در حین بازی زیاد می کند و بدین ترتیب سرعت لود بیشتر می شود.

خصوصیت دیگر این ویندوز جدید اوتو اچ دی آر است که موجب بالا رفتن دقت رنگ ها می شود و رنگ‌های خوشگل تر و بسیار زیباتری را به شما ارائه می دهد که در واقع با این قابلیت چه در ویندوز و چه در بازی ها، رنگ های دقیق تر و زیباتری دریافت می کنید.

شاید دلیل اصلی شما برای آموزش نصب ویندوز 11 رابط کاربری بسیار عالی، شیک و مدرن آن باشد که باعث علاقه مندی بسیاری از کاربران شده است.

مشخصات سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11

حتماً به خاطر داشته باشید که برای دریافت ویندوز 11، باید سیستم شما حداقل باید مشخصات سخت افزاری زیر را داشته باشد تا به خوبی کار کند:

  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی دوهسته‌ای با فرکانس یک گیگاهرتز
  • ۴ گیگابایت رم
  • ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی
  • نمایشگر ۹ اینچی
  • رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸
  • پشتیبانی از UEFI،Secure Boot و TPM 2.0
  • پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۲ و WWWDM 2.x

5 روش نصب ویندوز 11

به طور خلاصه ما در این مطلب 5 روش را توضیح خواهیم داد:

  • روش 1 – آموزش نصب ویندوز 11 از طریق فلش
  • روش 2 – نحوه نصب از ویندوز آپدیت (Windows Update)
  • روش 3 – نحوه نصب از طریق دستیار نصب مایکروسافت (Installation Assistant)
  • روش 4 – نحوه نصب از طریق برنامه Windows Insider

در حال حاضر چند روش اصلی برای دانلود و نصب ویندوز 11 وجود دارد و بهترین راه این است که از سایت سافت 98 ویندوز 11 را دانلود و روی فلش USB ریخته و سپس پروسه نصب را انجام دهید. همچنین یک راهکار ساده دیگر این است که سی دی آن را از بازار تهیه کنید.

روش دیگر این است که آن را از طریق ویندوز آپدیت، بر روی کامپیوتر و لپ تاپ خود نصب کنید، روش دوم این است که می توانید آن را از طریق دستیار نصب مایکروسافت بارگیری کنید؛ راه سوم شامل استفاده از برنامه ویندوز اینسایدر است.

مطمئن باشید که در هر چهار روش، فایل ها و اطلاعات شما حفظ شده و از دست نمی روند. البته دقت کنید که در فایلی که ویندوز در آن نصب و ذخیره می شود، اطلاعاتی مثل عکس و داده شخصی نداشته باشید؛ همچنین مطالب دکستاپ را در یک پوشه مشخص در یک درایو ذخیره کنید.

لازم به ذکر است که اصلی ترین و بهترین روش برای آموزش نصب ویندوز 11 در ایران، استفاده از روش فلش است ولی برای آشنایی بیشتر، ما دیگر روش ها را نیز به شما خواهیم گفت.

چند نکته قبل از آموزش نصب ویندوز 11

افرادی که از نسخه اصلی ویندوز 10 استفاده می کنند، می توانند به سادگی آن را به ویندوز 11 ارتقا دهند، در این حالت باز هم ویندوز 10 روی سیستم شان اکتیو باقی می ماند، البته باید سیستم لپ تاپ یا کامپیوترشان قابلیت کافی از لحاظ سخت افزاری را داشته باشد.

حالا سراغ چند نکته اساسی پیش از آموزش نصب ویندوز 11 می رویم؛ ابتدا قبل از نصب باید مطمئن شوید که از چه طریقی می‌خواهید ویندوزتان را نصب کنید.

روش های فوق که به آنها اشاره کردیم می توانند به شما کمک کنند اما نصب از طریق سی دی و فلش معروف ‌تر هستند و ما نصب کردن از طریق فلش را پیشنهاد می‌کنیم.

برای نصب، اول باید ویندوز مورد نظرتان را دانلود کنید و پس‌ از این که دانلود کردید، آن را روی فلش بریزید.

  • توجه 1: نکته اول در آموزش نصب ویندوز 11 از طریق فلش این است که فلشی که برای دانلود ویندوز 11 انتخاب می کنید، حافظه کافی را داشته باشد و معمولاً برای آن 4 یا 5 گیگ مناسب است.
  • توجه 2: باید از طریق یک برنامه، ویندوز روی فلش ریخته شود و اصطلاحاً شما آن فایل‌ها را رایت کنید. البته می توانید به یک مرکز کامپیوتری مراجعه کرده و فایل آماده ویندوز را تهیه کنید.
  • توجه 3: شما باید با تنظیمات بایوس سیستم خود آشنا باشید؛ کامپیوتر یک قسمت به اسم بایوس دارد که در واقع تنظیمات مادربرد کامپیوتر است و در تنظیمات آن باید مشخص کنید که قرار است ویندوز جدید نصب کنید.

روش 1: آموزش نصب ویندوز 11 از طریق فلش

برای نصب ویندوز 11 از فلش همانطور که در مطالب بالا هم اشاره شد اول ویندوز را دانلود کرده و سپس روی فلش ریخته و بعد فلش را به کامپیوتر متصل می‌کنید و در بخش تنظیمات بایوس سیستم تان در قسمت بوت بایوس باید مشخص کنید که برای مثال می خواهید سیستم از طریق فلش بوت بشود و از طریق آن سیستم عامل را نصب کنید.

پس از انجام این مراحل، یک بار لپ تاپ یا کامپیوتر خود را ری استارت کنید و به محض اینکه سیستم شما بالا آمد، یک متن می بینید که در آن نوشته: برای وارد شدن به ستاپ ویندوز، یکی از کلیدهای کیبورد را فشار دهید؛ برای وارد شدن به قسمت بوت، یک متن در یک صفحه دیده می شود که باید بلافاصله بعد از دیدن آن متن، روی یکی از کلیدهای کیبوردتان بزنید که پس از یک تایم مشخص وارد قسمت ستاپ ویندوز 11 می شوید.

خب حالا مرحله به مرحله پیش می رویم؛ در این مرحله باید ابتدا زبان و زبان تایپ کیبورد را انتخاب کنید، بهتر است بگذارید زبانی که از قبل برایش انتخاب شده بماند و بعد از نصب ویندوز 11، در خود ویندوز آنها را تغییر دهید.

پس از انجام مرحله قبلی، Next را بزنید. اینجا دو گزینه برای شما نشان داده می شود؛ یکیRepair و دیگری Install now.

وقتی گزینه Repair را بزنید یعنی تعمیر کامپیوتر یا اصطلاحاً تعمیر ویندوز قبلی! و اگر روی Install now بزنید، همان لحظه مراحل نصب ویندوز شروع می شود. نصب از فلش یکی از کارآمدترین راه های آموزش نصب ویندوز 11 می باشد.

پس ‌از انتخاب گزینه Install now یک صفحه ظاهر می شود. نکته‌ای که این‌ جا مهم و حائز اهمیت می باشد، قسمتی است که در مقابل آن نوشته X64. در اینجا دو نسخه ویندوز یا سیستم عامل وجود دارد، یکی 64 بیتی و دیگری 32 بیتی.

به نظر ما بهتر است از نسخه 64 بیتی استفاده کنید زیرا قوی تر است و هنگام نصب نرم افزارها به مشکل نمی خورید.

در آموزش نصب ویندوز 11 با روش فلش، این قسمت بسیار مهم است و در واقع همان بخشی است که در ابتدای مطالب گفته شد. معمولاً هنگام نصب ویندوز، از شما ایراد می گیرد که مثلاً قطعات لپ تاپ یا کامپیوتر شما ضعیف است و نمی توانید ویندوز 11 را نصب کنید! ما یک ترفند به شما یاد خواهیم داد تا این مشکل را دور بزنید که در حقیقت شیوه کرک کردن ویندوز 11 می باشد.

نحوه کرک کردن ویندوز 11

برای این کار از بخش نصب ویندوز 11 که در بالا گفتیم خارج شده و به قسمت قبل بروید، حالا دکمه shift+F10 را بزنید. البته در بعضی از لپ تاپ ها دکمه ای به نام FN وجود دارد که می توانید آن را بزنید. (دکمه ای است که در برخی از لپ تاپ ها وجود دارد که همان shift+F10 است)

سپس صفحه ای برایتان باز می شود که CMD است و باید در این قسمتNotepad را نوشته و روی اینتر بزنید.

بعد از زدن اینتر، Notepad ویندوز برای شما باز می شود و سپس داخل این برنامه روی گزینه file بزنید و Open را انتخاب کنید. حالا طریقه نصب ویندوز که می تواند فلش یا سی دی باشد را انتخاب کنید و سپس وارد مسیر نصب ویندوز 11 شوید. پس از انتخاب روش نصب، روی گزینه مربوط به آن کلیک کرده و فایل را باز کنید.

پس از زدن گزینه all files، حالا لیست فایل های موجود در ویندوز را می بینید. در این بخش یک فایل به نام Bypass وجود دارد که در واقع فایل کرک کننده ویندوز می باشد و ممکن است روی ویندوزهایی که دانلود می‌کنید، نباشد!

در این صورت باید آن را نیز جداگانه دانلود کرده و روی همان فلش ریخته و به فایل های نصب ویندوز اضافه کنید.

خب حالا یک نکته دیگر وجود دارد که باید از قسمت پایین صفحه گزینه all files را انتخاب کنید تا همه فایل ها مانند Bypass را به شما نشان دهد. اکنون روی فایل Bypass راست کلیک کرده و روی yes بزنید. یک پیام ظاهر می شود که باید در آن ok را بزنید و از آن بخش خارج شوید. حال دیگر همان ایراد قبلی عدم نصب ویندوز وجود ندارد!

در این قسمت پس از تاًیید و قبول قوانین، دو گزینه نشان داده می شود، یکی Upgrade و دیگری Custom install؛ که بهتر از گزینه دوم را انتخاب کنید زیرا می خواهید ویندوز جدید نصب کنید. این روش از مهمترین مراحل در آموزش نصب ویندوز 11 است.

حال می بینید که این قسمت، بخش پارتیشن‌ بندی ویندوز هست که اگر از قبل ویندوزی روی سیستم تان داشته باشید و الان بخواهید آن را تغییر بدهید، ممکن است درایوهای زیادی در آنجا ببینید، حتماً حواستان باشد که برای نصب ویندوز 11 باید از قبل، ویندز قبلی را پاک کنید. یعنی باید درایوی که ویندوز قبلی روی آن قرار دارد فرمت شود و سپس ویندوز جدید نصب گردد.

در هنگام نصب ویندوز 11، خودتان می توانید درایو جدید ایجاد نمایید. سپس ویندوز جدید را در یکی از این درایوها نصب کنید. تقریباً تا اینجا توانسته اید مراحل نصب ویندوز 11 را کامل کرده و آن را نصب کنید، حال در این مرحله باید Country یا همان کشور را انتخاب نمایید که برای مثال می توانید روی آمریکا بگذارید و پس از آن زبان کیبورد را انتخاب کنید که در اینجا زبان فارسی وجود ندارد و اگر در ویندوز هم نباشد می توانید بعداً زبان فارسی را دانلود کرده و اضافه نمایید.

خب در این قسمت باید یک اسم برای سیستم خود برگزینید، اکنون باید انتخاب کنید که دستگاه شما برای personal تنظیم شود یا برای work یا school؟ که بهتر است روی اولی تنظیم نمایید. اکنون در این مرحله می توانید اکانت مایکروسافت خودتان را وارد کنید و اگر هم ندارید می توانید یک اکانت ایجاد نمایید.

پس از تکمیل مراحل بالا می توانید برای سیستم خود password بگذارید، حالا نکته قابل توجه این است که در نسخه های کرکی باید پس از نصب ویندوز آن را اکتیو کنید. اکنون باید سیستم را ری استارت کنید. خسته نباشید! با موفقیت مراحل نصب را تکمیل کردید، پس از ویندوز جدید لذت ببرید.

روش 2: نحوه نصب از ویندوز آپدیت (Windows Update)

این ساده ترین راه برای دریافت و آموزش نصب ویندوز 11 است که شامل دستورالعمل های زیر می شود:

مرحله 1: به قسمت تنظیمات، سپس به بخش به‌روزرسانی و در آخر به قسمت امنیت بروید. از آنجا روی بررسی بروزرسانی ها کلیک کنید.

مرحله 2: باید ببینید که آیا گزینه ارتقا به ویندوز 11 وجود دارد یا خیر؟ اگر موجود بود، روی دکمه آبی رنگ یعنی دانلود و نصب کلیک کنید و با دکمه Accept and install به آن اجازه نصب می دهید.

مرحله 3: سپس می بینید که ارتقا به ویندوز 11 بر روی صفحه و با درصد و وضعیت دانلود، ظاهر می شود. پس صبر کنید تا مراحل کامل شود.

مرحله 4: پس از پایان کار، پیامی برای راه اندازی مجدد کامپیوتر دریافت خواهید کرد که در یک کادر آبی نشان داده می شود؛ گزینه Restart now را انتخاب کنید. رایانه شما به نصب ویندوز 11 ادامه می دهد و چند بار راه اندازی مجدد می شود. پس از اتمام نصب، ویندوز 11 به دسکتاپ منتقل خواهید شد!

روش 3: نحوه نصب از طریق دستیار نصب مایکروسافت (Installation Assistant)

اگر گزینه آپدیت ویندوز 11 در قسمت ویندوز آپدیت نباشد می توان آن را از طریق دستیار نصب، دریافت کرد. این کار سیستم را از ویندوز 10 به سیستم عامل جدید ارتقا می دهد؛ با این روش نیز ابتدا باید از ظرفیت کامپیوتر یا لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید؛ مطمئن باشید بعد از نصب هیچ فایلی را از دست نمی دهید.

  1. ابتدا نرم افزار Windows 11 Installation Assistant را دانلود کنید.
  2. منتظر بمانید تا برنامه دانلود شود؛ پس از تکمیل، آن را راه اندازی کنید و سپس گزینه بله را بزنید.
  3. در کادر پاپ آپ، باید گزینه Accept و نصب را انتخاب کنید. از اینجا به بعد، یک فرآیند سه مرحله ای است و باید منتظر بمانید تا ویندوز 11 به عنوان بخشی از مرحله اول دانلود شود. بسته به سرعت اینترنت شما، ممکن است تکمیل مراحل کمی طول بکشد. سپس از شما خواسته می شود روی گزینه اکسپت کلیک کرده و با شرایط و خدمات Microsoft موافقت کنید.  این بخش در واقع تکمیل مراحل بالا است که نشان می دهد مراحل نصب تمام شده و ویندوز، اتمام مراحل را تأیید می کند. این مورد مرحله آخر است که یک پیام در مورد نصب ویندوز 11 در پس زمینه دریافت خواهید کرد. بگذارید نصب شود و منتظر بمانید. ممکن است تکمیل مراحل کمی زمان بر باشد.
  4. پس از اتمام مرحله سوم، روی دکمه Restart now کلیک کنید و صبر کنید تا کامپیوترتان مجدداً راه اندازی شود.
  5. زمانی که ویندوز 11 در حال نصب است، روی صفحه نمایش Working on updates را نمایش می دهد که در حقیقت نشان دهنده تکمیل مراحل نصب می باشد. سیستم چند بار ری استارت می کند تا نصب ویندوز به اتمام برسد. پس از کامل شدن همه مراحل، به صفحه ورود به سیستم و سپس دسکتاپ ویندوز 11 وارد می شوید. همانطور که می بینید این بخش نیز جزء آموزش نصب ویندوز 11 می باشد و بسیار ساده و قابل فهم است.

روش 4: نحوه نصب از طریق برنامه Windows Insider

یکی دیگر از روش های آموزش نصب ویندوز 11، استفاده از برنامه Windows Insider است. این آخرین راه حل است زیرا برنامه Windows Insider به صورت نسخه های پیش نمایش بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ نصب می شود.

در این روش اول به قسمت تنظیمات، سپس به بخش بروزرسانی و امنیت و در آخر به بخش برنامه Windows Insider بروید. ابتدا از وجود نسخه آپدیت ویندوز 11 مطمئن شده و واد شوید؛ پس از ورود، حساب مایکروسافت خود را فعال کنید.

قبل از فعال کردن حساب مایکروسافت، لازم است شما را با این بخش آشنا کنیم؛ اگر اولین بار است که با برنامه Windows Insider کار می کنید، متوجه خواهید شد که چندین بخش در آن وجود دارد. این بخش ها شامل کانال های Dev، بتا، و پیش نمایش انتشار هستند.

در حال حاضر، نسخه های آزمایشی ویندوز 11 بر روی بتا و Dev Chanel در حال آزمایش و بررسی است. یکی از کانل ها را که فکر می کنید برایتان مناسب است، انتخاب نمایید.

دو کانال که مایکروسافت برای آزمایش ویندوز 11 منتشر کرده و در بالا هم به آنها اشاره شد، کانال های Dev و بتا هستند. باید بدانید کانال Dev نسخه غیرپایدار و کانال بتا نسخه های پایدار با مشکل و باگ کمتر می باشد.

کانال بتا همانگونه که قبلاً هم گفتیم یکی از پایدارترین نسخه ها برای تست ویندوز 11 است که باگ و مشکلات زیادی ندارد، البته به خاطر داشته باشید که انتشار کانال بتا، تنها هر چند هفته یکبار اتفاق می‌ افتد.

اگر جدیدترین و بهترین نسخه ویندوز 11 را از مایکروسافت می خواهید، باید به این کانال ها که در واقع برای توسعه ویندوز هستند و مایکروسافت نسخه های تازه ویندوز 11 را در آنها منتشر می کند، بپیوندید زیرا اینها دارای نسخه های هفتگی و ویژگی های جدید می باشند.

در واقع با این روش سیستم عامل کامپیوتر و لپ تاپ، از ویندوز 10 به نسخه جدید و ویندوز 11 ارتقا می یابد و یکی دیگر از انواع روش های آموزش نصب ویندوز 11 می باشد. همچنین Release Preview جایی است که می‌توانید به‌روزرسانی آینده و جدید ویندوز 10 را به صوت پیش نمایش مشاهده کنید.

پس از انتخاب یکی از کانال های معرفی شده، باید با یک حساب مایکروسافت وارد آن شوید. پس از وارد کردن حساب مایکروسافت، سیستم دوباره ری استارت می کند و باید وارد تنظیمات، به روزرسانی و امنیت شده و از آنجا آپدیت ویندوز 11 را دانلود و نصب کنید.

آموزش ساخت و فعال سازی اکانت مایکروسافت (Microsoft) در ویندوز 10

لازم دانستیم قبل از آموزش نصب ویندوز 11 به شیوه های دیگر، به طور خلاصه وار نحوه ساخت اکانت مایکروسافت را بگوییم. اگر در کامپیوتر و لپ تاپ تان حساب Hotmail یا هر حسابی که به شما اجازه استفاده از دیگر سرویس های مایکروسافت مانند OneDrive یاXBox را بدهد داشته باشید، در واقع حساب مایکروسافت دارید و نیازی نیست دوباره ایجاد کنید.

اگر هیچ حسابی نداشته باشید، ما اینجا دو روش ایجاد حساب را به شما می گوییم: یکی از طریق سایت و دیگری از طریق منوی استارت.

ایجاد حساب از طریق سایت:

1. به سایت login.live.com بروید. “sign up now” را پیدا کرده و انتخاب کنید.

2. در این مرحله فرم ثبت نام شامل: نام، تاریخ تولد و جنسیت را تکمیل کنید.

3. پس از قبول توافق نامه خدمات و حریم خصوصی، گزینه ایجاد را بزنید؛ حالا حساب مایکروسافت برای شما ایجاد شده است.

ایجاد حساب از طریق منوی استارت:

1. در این روش در صفحه start، گزینه Setting یا پروفایل خود را انتخاب نموده و سپس در منو روی گزینه Change Account Settings کلیک کنید.

2. در اینجا اطلاعات حساب شما با کلمات Local Account در زیر اسم تان دیده می شود و برای ایجاد حساب، گزینه Sign in with a Microsoft account instead را انتخاب نمایید.

3. بعد گزینه Create one را بزنید و یک حساب با شماره تلفن یا آدرس ایمیل تان ایجاد کنید، در بخش آدرس ایمیل، آن را وراد کرده و Next را بزنید و یا می توانید به جای آن شماره تلفن وارد کنید که گزینه ای هم برای آن وجود دارد.

سخن آخر

در این مطلب مراحل و روش های مختلف آموزش نصب ویندوز 11 را بیان کردیم؛ اگر خودتان اقدام به نصب ویندوز 11 کردید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید و اجازه نصب به شما داده نشود، در این صورت مشکل از سخت افزار سیستم است؛ زیرا ویندوز 11 نیاز به سخت افزار قدرتمند مثل یک پردازنده دو هسته ای با سرعت کلاک حداقل 1 گیگاهرتز یا بالاتر دارد.

ویندوز 11 دارای یک طراحی جدید ساده با رنگ‌های پاستل مانند است و در کل ظاهری شبیه به مک دارد. منوی استارت ویندوز از سمت چپ پایین صفحه به وسط منتقل شده است و نمادهای برنامه در مرکز آن قرار گرفته اند.

این ویندوز قابلیت هایی مانند: گوشه گرد پنجره برنامه ها، قابلیت اجرای برنامه های سیستم عامل اندروید، امکان پشتیبانی از بهترین بازی ‌های کامپیوتری، تبدیل نوار ابزار به داک، دسترسی راحت به گروه‌ها و طرح‌های اسنپ (Snap)، اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز 11، نسل جدید گیمینگ، مایکروسافت تیمز برای همه!

سؤالات متداول

1- آیا می توانیم ویندوز 11 را روی ویندوز 10 نصب کنیم؟

بله می توانید ابتدا ویندوز 11 را روی یک فلش دانلود کرده و سپس اقدام به نصب آن بکنید، همچنین راهکار دیگر این است که سی دی ویندوز 11 را از مراکز مربوطه تهیه کرده و سپس مراحل نصب را پیش ببرید.

2- ویندوز 11 برای بازی بهتر است یا ویندوز 10؟

هیچ شکی در مورد آن وجود ندارد که ویندوز 11، سیستم عامل بهتری نسبت به ویندوز 10 در زمینه بازی خواهد بود. باید بدانید که این ویندوز، برخی از ویژگی های Xbox Series X را برای بهبود کیفیت بصری بازی ها اضافه می کند. همانند Auto HDR که به طور خودکار، پیشرفت های HDR را به بازی های ساخته شده بر روی DirectX 11 یا بالاتر می افزاید.

اجرای برنامه های پیشرفته به مرور زمان و با رفع باگ های موجود در ویندوز 11، بهتر می شوند. باید بدانید رفته رفته قابلیت های جدید برای استفاده از ویژگی‌های پیشرفته ویندوز 11، از DirectX 12 Ultimate تا Direct Storage بهینه‌سازی می‌شوند.

3- آیا نصب ویندوز 11 همه چیز را پاک می کند؟

پاسخ خیر است. تا زمانی که در حین راه اندازی ویندوز، گزینه Keep personal files and apps را انتخاب کنید، نباید چیزی را از دست بدهید. اگر این گزینه را انتخاب نکردید، ممکن است اطلاعات خود را از دست بدهید.

4- آیا بعد از ارتقاء ویندوز 11 باید نرم افزار را دوباره نصب کنیم؟

با این حال، باید برنامه‌ها و بازی‌ها را دانلود و دوباره نصب کنید. به خاطر داشته اگر قصد دانگرید از ویندوز 11 به ویندوز 10 را دارید، اجازه دهید مهلت ده روزه تمام شود، و سپس تصمیم بگیرید که به ویندوز 10 برگردید.

5- چه سخت افزاری برای نصب ویندوز 11 نیاز است؟

ویندوز 11 به حداقل پردازنده نسل هفتم اینتل Core یا نسل دوم AMD Ryzen، به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی، TPM 2.0، پشتیبانی از Secure Boot نیاز دارد و تنها دلیلی که مایکروسافت چنین الزامات سخت گیرانه ای ارائه کرده است، افزایش امنیت سیستم عامل می باشد.

6- آیا Intel Core i3 از ویندوز 11 پشتیبانی می کند؟

بله، ویندوز 11 می تواند بر روی پردازنده های i3 اینتل اجرا شود؛ مایکروسافت 50 پردازنده از خانواده پردازنده های i3 اینتل را فهرست کرده است که با نصب سیستم عامل ویندوز 11 سازگار هستند.

7- امکان دانگرید یا بازگشت از ویندوز 11 به ویندوز 10 وجود دارد؟

بله چنین امکانی وجود دارد و می‌توانید با دو روش دوباره به ویندوز 10 برگردید اگر ویندوز 11 نصب کرده اید و پشیمان شده اید توصیه می کنیم به مقاله چگونه از ویندوز ۱۱ به ویندوز ۱۰ برگردیم؟ مراجعه کنید.

آیا شما هم تجربه استفاده از ویندوز ۱۱ را دارید!؟ نظرتان در مورد ویندوز ۱۱ چیست؟ خوشحال می شویم نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید!

نوشته های مرتبط

راهنمای اکتیو کردن ویندوز 10 و 11 (فعالسازی رایگان با نرم افزار)

تبدیل ویندوز 11 به 10 بدون پاک شدن اطلاعات

رم چیست؟ آشنایی با انواع حافظه Ram لپ تاپ و گوشی و DDRها

1 دیدگاه

طرح توجیهی 1401-08-11 - 05:12
اخ اومدم نصب کنم دیدم عدم پشتیبانی پردازنده زده طبق بررسی پردازنده نسل 8 به بالا میخواد
افزودن دیدگاه