نقد و بررسی تخصصی مشخصات گوشی F14 5G سامسونگ + ویدیو

گوشی F14 یکی از مدل‌های اقتصادی برند سامسونگ به‌شمار می‌رود که از فناوری 5G بهره می‌برد. این اسمارت‌فون شیک و زیبا در مارچ 2023 به بازار عرضه شد و با ویژگی‌های چشم‌گیر خود توانست در مدتی کوتاه، طرفداران زیادی را به خود جذب کند. ویژگی‌هایی که در طراحی ظاهری، کیفیت ساخت، عملکرد، حافظه، کیفت باتری و دوربین این گوشی وجود دارد باعث شده تا در محدوده قیمتی خود جایگاه خوبی را در میان رقبا پیدا کند. برای آن‌هایی که می‌خواهند درباره این گوشی اطلاعات تخصصی کسب کنند، مطالعه ادامه این مطلب از فروشگاه اینترنتی لیپک را با موضوع بررسی گوشی F14 سامسونگ توصیه می‌کنیم. به‌طور خلاصه، مشخصات گوشی F14 در تصویر زیر ارائه شده و در ادامه می‌توانید توضیحات کامل‌تر هر بخش را مطالعه کنید.

بررسی طراحی F14 سامسونگ

گوشی F14 از نظر طراحی ظاهری به مدل A54 سامسونگ شباهت زیادی دارد. هر دو گوشی ظاهری شیک و مدرن دارند و نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کنند. قسمت پشتی گلکسی F14 از جنس پلاستیک با روکش براق ساخته شده که بسته به شدت نور، رنگ آن نیز تغییر می‌کند. قسمت دوربین این گوشی بدون برآمدگی زمینه‌ای است که دو لنز به همراه یک فلاش در آن جای گرفته‌اند. لبه‌های منحنی و گوشه‌های گرد این گوشی باعث شده‌اند تا کاربر به هنگام در دست گرفتن، احساس راحتی کرده و بتواند محکم آن را نگاه دارد.

در قسمت کناری این گوشی، یک اسکنر اثر انگشت تعبیه شده است که از آن می‌توان به عنوان دکمه پاور نیز استفاده کرد. دکمه تنظیم صدا نیز در کناره سمت راست این گوشی قرار دارد. در کناره چپی این گوشی یک اسلات سیم‌کارت قرار گرفته است که می‌توان در داخل آن دو سیم‌کارت میکرو قرار داد. ضلع پایینی دستگاه، چند پورت برای پخش بلندگو و اتصال USB-C و هدفون دارد.

این گوشی در سه رنگ عرضه شده که در تصویر زیر می‌توانید زیبایی و جذابیت آنها را مشاهده کنید. از نظر ظاهری می‌توان گفت گوشی f14 5g طراحی خوب و قابل قبولی دارد و کاربر از ظاهر آن خسته نمی‌شود؛ به عبارتی بین فرم دستگاه و عملکرد آن تعادل خوبی وجود دارد.

بررسی گوشی F14 سامسونگ از نظر ظاهر و طراحی

  • قسمت پشتی از جنس پلاستیک یا روکش براق
  • وجود دو دوربین و یک فلاش در قسمت پشت گوشی
  • لبه‌های منحنی و گوشه‌های گرد
  • تولید شده در سه رنگ
  • تعادل بین فرم و عملکرد دستگاه
  • وزن: 206 گرم
  • ضخامت: 9.4 میلی‌متر
  • عرض: 77.2 میلی‌متر
  • ارتفاع: 166.8 میلی‌متر

صفحه‌نمایش گوشی F14 سامسونگ

گوشی گلکسی F14 از یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی PLS LCD برخوردار بوده که در بالای آن یک دوربین جلو نیز تعبیه شده است. حاشیه‌های صفحه‌نمایش در دو طرف ضخامت کمی دارند، اما بالا و پایین آن ضخیم‌تر هستند. 

رزولوشن صفحه‌نمایش ابعادی در اندازه 1080*2408 پیکسل دارد و تراکم پیکسلی PPI 400 را اجرا می‌کند. نرخ نوسازی صفحه‌نمایش به میزان 90 هرتز می‌رسد که باعث می‌شود اطلاعات بهتر نمایش داده شده و کار با آن را ساده‌تر شود. این صفحه‌نمایش از روشنایی قابل توجه، کنتراست و دقت بالا در رنگ برخوردار بوده که برای تماشای کلیپ‌ها و ویدیوها، بازی کردن و مرور وب‌سایت‌ها مناسب است.

معایب صفحه‌نمایش گلکسی F14

با وجود مزایای نمایشگر گلکسی F14، این این صفحه‌نمایش معایبی نیز دارد. نخست این که این نمایشگر AMOLED نیست. یعنی در این نمایشگر رنگ مشکی عمیق یا رنگ‌های روشن و شاد وجود ندارد. دوم اینکه این نمایشگر نمی‌تواند از HDR10 پشتیبانی کند و این یعنی امکان نشان دادن جزئیات و رنگ‌های بیشتر در محتوای متحرک وجود ندارد. همچنین این صفحه‌نمایش از ویژگی نمایشگر همیشه روشن بی‌بهره است و کاربر بدون روشن کردن گوشی قادر به دیدن زمان یا اعلان‌ها نخواهد بود.

ویژگی‌های صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ F14 5G

  • صفحه‌نمایش 6.6 اینچی pls
  • وجود دوربین جلو در بالای صفحه‌نمایش
  • ضخامت کم حاشیه‌ها
  • ابعاد رزولوشن به اندازه 1080*2408 و تراکم پیکسلی PPI 400
  • نرخ نوسازی 90 هرتز
  • روشنایی نسبتاً زیاد، کنتراست و دقت بالا در رنگ
  • داشتن Gorilla Glass 5
  • عدم پشتیبانی از HDR10 و HDR10+
  • نداشتن قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن

نقد و بررسی اسپیکر Galaxy F14 5G

گلکسی سامسونگ F14 یک بلندگو در قسمت پایین دارد که می‌تواند صدایی بلند و البته با وضوحی بالا را پخش کند. این بلندگو می‌تواند یک اتاق کوچک را با صدای باکیفیت خود پوشش دهد اما عیب بلندگو در نداشتن باس و عمق صداست.

وجود جک هدفون به کاربر این امکان را می‌دهد تا هدفون سیمی خود را به گوشی متصل کند. کیفیت صدایی که با جک هدفون شنیده می‌شود در حد قابل قبول است اما چندان عالی نیست. البته امکان استفاده از هدفون بی‌سیم به همراه گوشی نیز وجود دارد. زیرا این گوشی توانایی پشتیبانی از بلوتوث 5.0 با کدک aptX HD را دارد.

گوشی F14 از پشتیبانی Dobly Atmos برخوردار است. این قابلیت می‌تواند افکت صدای فراگیر ایجاد کرده و کیفیت صدا را بهبود بخشد. کاربر می‌تواند این قابلیت را از منوی تنظیمات فعال کرده و حالات مختلف همانند موسیقی، صدا یا فیلم را انتخاب کند. قابلیت Dobly Atmos با هدفون به خوبی کار می‌کند، اما عملکرد آن با بلندگو چندان مناسب نیست.

ویژگی‌های اسپیکر گوشی سامسونگ f14

  • برخورداری از یک بلندگو با امکان تولید صدای بلند و واضح
  • امکان اتصال هدفون سیمی (3.5mm) و بی‌سیم به گوشی
  • پشتیبانی از بلوتوث 5.0 با کدک aptX HD
  • نداشتن اسپیکر استریو

بررسی رابط کاربری (UI) و نرم‌افزار

سامسونگ گلکسی F14 روی اندروید 13 با Core OneUI 5.1 اجرا می‌شود. Core OneUI ورژن ساده‌شده‌ای از سیستم‌عامل OneUI سامسونگ است که ویژگی‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی کم‌تری نسبت به OneUI اصلی که در گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ ارائه می‌شود دارد. با این‌حال Core OneUI کماکان بسیاری از ویژگی‌ها و عملکردهای OneUI همچون حالت تاریک، پنل کناری، راه‌انداز بازی، پوشه امن و … را حفظ کرده است. همچنین دستگاه بدون هیچگونه تاخیر یا هنگ کردن، روان و قابل اعتماد کار می‌کند. همچنین این گوشی توانایی پشتیبانی از باندهای 5G در هر دو فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و فرکانس mmWave را دارد؛ به این معنا که می‌تواند به سریع‌ترین و مطمئن‌ترین شبکه‌های 5G موجود متصل شود.

گوشی F14 مجهز به فناوری RAM Plus است که می‌تواند از حافظه داخلی به عنوان رم مجازی استفاده کند تا عملکرد آن بهبود پیدا کند. این ویژگی بسته به میزان استفاده و قابل دسترس بودن فضای ذخیره‌سازی، می‌تواند رم را تا 4 گیگابایت اضافه، افزایش دهد. این فناوری به گوشی کمک می‌کند تا برنامه‌های بیشتری را در پس‌زمینه اجرا کند و البته سرعت اجرای آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزاری این گوشی می‌توان به Samsung pay اشاره کرد که با آن می‌توان پرداخت‌ها را انجام داد. ویژگی دیگر Samsung knox است که می‌تواند از داده‌ها و حریم خصوصی کاربر محافظت کند. همچنین ویژگی Samsung health در این گوشی به تناسب‌اندام و پیگیری سلامتی کاربر کمک می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که این گوشی حداقل به مدت دو سال بتواند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و وصله‌های امنیتی را دریافت کند. به‌طور کلی این گوشی رابط کاربری و نرم‌افزاری خوبی دارد که تجربه کاربری روان و ایمنی را به کاربر می‌دهد. این رابط کاربری غنی‌ترین و قابل تنظیم‌ترین رابط کاربری در محدوده قیمتی خود محسوب نمی‌شود اما مسلماً می‌تواند یکی از کاربرپسندترین و قابل اطمینان‌ترین رابط‌های کاربری باشد.

 مشخصات رابط کاربری و نرم‌افزار گوشی F14 سامسونگ

  • اجرا شدن روی اندروید 13 با Core OneUI 5.1 3.1
  • روان و بدون تاخیر کار کردن دستگاه
  • پشتیبانی از باندهای 5G در هر دو فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و فرکانس mmwave
  • مجهز بودن به فناوری RAM Plus
  • برخورداری از قابلیت Samsung pay، Samsung knox و Samsung health
  • برخورداری از رابط کاربری و نرم‌افزاری مناسب
  • داشتن گزینه‌های حریم شخصی میکروفون، دوربین و موقعیت مکانی
  • امکان اجرای بازی در حین دانلود کردن آن

بررسی عمکلرد و تجربه بازی گوشی F14

گوشی F14 5G مجهز به تراشه Exynos 1330 است که یک پردازنده هشت‌هسته‌ای با چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد. همچنین این گوشی از یک رم 4 و 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت بهره‌مند بوده که حجم آن با کارت microSD تا یک ترابایت قابل افزایش است.

Exynos 1330 نوعی ترشه جدیدی است که برای گوشی‌های میان رده با پشتیبانی 5G طراحی شده است. این تراشه بر اساس فرایند 6 نانومتری کار می‌کند و پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP10 دارد. این پردازنده می‌تواند بیشتر کارها و برنامه‌ها را بدون هیچ‌گونه تاخیر و هنگ کردن اجرا کند. 

گوشی سامسونگ F14 از تجربه بازی خوبی برخوردار است زیرا می‌تواند بیشتر بازی‌ها را با تنظیمات و نرخ فریم بالا اجرا کند. برنامه لانچر بازی این گوشی هوشمند به کاربر امکان می‌دهد تا بتواند بازی‌های خود را مدیریت، عملکرد خود را بهینه و گیم‌پلی خود را ضبط کند. صفحه‌نمایش این گوشی نرخ نوسازی 90 هرتزی دارد که بازی را روان‌تر و پاسخگوتر می‌کند.

علاوه‌بر این گوشی F14 سیستم مدیریت حرارتی خوبی دارد؛ زیرا پس از اجرای طولانی بازی، خیلی داغ نمی‌کند. باتری این گوشی با یک‌بار شارژ کردن می‌تواند چندین ساعت بازی را پوشش دهد.

بررسی باتری گوشی F14 5G و عملکرد آن

گلکسی سامسونگ f14 یک باتری قوی 6000 میلی‌آمپر ساعت دارد که در رنج قیمتی خود یکی از قوی‌ترین باتری‌ها به‌شمار می‌رود. شارژ این باتری می‌تواند با استفاده متوسط تا زیاد به راحتی به مدت یک تا دو روز دوام بیاورد. شارژر این گوشی از نوع فست‌شارژ 25 واتی بوده که قادر است باتری را از 0 تا 50 درصد در حدود نیم ساعت و از 0 تا 100 درصد را در حدود 90 دقیقه شارژ کند. این باتری می‌تواند از طریق کابل USB-C دستگاه‌های دیگر را نیز شارژ کند (قابلیت شارژ معکوس).

عمر بالای این باتری سبب می‌شود بسته به شرایط شبکه و روشنایی نمایشگر، تغییر چندانی در انرژی ذخیره آن ایجاد نشود. باتری اف 14 همچنین می‌تواند خود را با توجه به نوع عادات و ترجیحات کاربر تنظیم کند. در واقع باتری گوشی گلکسی سامسونگ f14 یکی از ویژگی‌هایی است که آن را از سایر رقبای خود متمایز می‌کند.

بررسی باتری گوشی F14 سامسونگ

  • باتری با توان 6000 میلی‌آمپر
  • دوام نسبتا زیاد شارژ باتری
  • شارژر باتری از نوع فست‌شارژ با توان 25 وات
  • عمر بالای باتری
  • امکان تنظیم باتری با عادات و ترجیحات کاربر
  • نداشتن شارژ وایرلس
  • نداشتن حالت ذخیره‌ساز باتری اولترا

بررسی دوربین F14 5G سامسونگ

گوشی سامسونگ F14 یک دوربین دوگانه در پشت دارد که از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. دوربین اصلی یک دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلاش LED دارد. دوربین فوق عریض دیافراگم f/2.2 و میدان دید 123 درجه دارد. دوربین ماکرو از دیافراگم f/2.4 و فاصله فوکوس 4 سانتی‌متری برخوردار است.

دوربین اصلی می‌تواند به هنگام روز عکس‌های باکیفیتی را با جزئیات، رنگ‌ها و دامنه پویایی خوبی بگیرد. عکس‌های گرفته شده واضح و باکیفیت هستند و گاهی اوقات ممکن است با اشباع یا نوردهی بیش‌ازحد به نظر برسند. همچنین دوربین اصلی می‌تواند در نور کم با کاهش نویز و ایجاد روشنایی بهبودیافته، عکس‌های مناسبی بگیرد. با این حال، ممکن است عکس‌ها به خصوص به هنگام بزرگ‌نمایی نرم یا تار به نظر برسند. حالت پرتره این گوشی در نور روز به کمک تشخیص لبه و افکت بوکه به خوبی عمل می‌کند و این عملکرد خوب در نور کم، با کاهش نویز و نوردهی مناسب هم وجود دارد.

سامسونگ گلکسی F14 5G دارای دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در جلو با دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت است. دوربین سلفی می‌تواند عکس‌های سلفی خوبی در نور روز، با جزئیات، رنگ‌ها و رنگ پوست خوب بگیرد. دوربین سلفی همچنین می‌تواند در نور کم، با کاهش نویز و روشنایی بهتر، سلفی‌های مناسبی بگیرد. با این حال، سلفی‌ها ممکن است هنگام بزرگ‌نمایی نرم یا دانه‌دار به نظر برسند.

دوربین پشتی Samsung Galaxy F14 5G می‌تواند با وضوح 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه و با دوربین جلو تا وضوح 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. کیفیت ویدیو در نور روز با جزئیات، رنگ‌ها و تثبیت‌کننده خوب آن رضایت‌بخش است. ویدیوها صاف و واضح هستند، اما گاهی ممکن است لرزان به نظر برسند. کیفیت ویدیو در نور کم مناسب است، نویز کاهش‌یافته و روشنایی بهبودیافته است. با این حال، ویدیوها می‌توانند به خصوص هنگام حرکت یا بزرگ‌نمایی تار یا متلاطم به نظر برسند.

این گوشی همچنین دارای برخی ویژگی‌های ویدئویی مانند حالت فوق‌العاده ثابت، حالت حرکت آهسته، حالت تایم‌لپس و حالت ویدئوی حرفه‌ای است:

  • حالت فوق‌العاده ثابت (Super steady mode) با برش دادن فریم و استفاده از تثبیت‌کننده نرم‌افزار، لرزش فیلم‌ها را کاهش می‌دهد.
  • حالت حرکت آهسته (Slow motion mode)، ویدیوها را با سرعت 240 فریم در ثانیه با وضوح 720p یا 120 فریم در ثانیه و وضوح 1080p ضبط می‌کند.
  • حالت تایم‌لپس (Time-lapse mode) فیلم‌ها را با نرخ فریم کمتر ضبط و با سرعت بالاتری پخش می‌کند.
  • حالت ویدیوی حرفه‌ای (Pro video mode) به شما امکان می‌دهد تعادل رنگ سفید، فوکوس و نوردهی فیلم‌ها را به صورت دستی تنظیم کنید.

بررسی امنیت و حریم خصوصی سامسونگ گلکسی f14

این گوشی از برخی ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی برخوردار است که از داده‌های شخصی و هویت کاربر در برابر دسترسی غیر مجاز و سوء استفاده محافظت می‌کند. به جز قفل چهره و اسکنر اثر انگشت که در این گوشی تعبیه شده، دو مورد دیگر از ویژگی‌های امنیتی F14 شامل سامسونگ ناکس و پوشه امن می‌شود.

  • سامسونگ ناکس: Samsung knox یک پلتفرم امنیتی است که داده‌های کاربر را در گوشی رمزگزاری کرده و آن‌ها را از سایر دستگاه‌ها جدا می‌کند. همچنین این پلتفرم از ورود بدافزارها و هکرها به گوشی و دست‌کاری سیستم آن جلوگیری می‌کند. کاربران از این قابلیت می‌توانند برای ایجاد پوشه امن یا یک فضای خصوصی برای ذخیره فایل‌ها، برنامه‌ها و عکس‌های شخصی و حساس خود استفاده کنند. همچنین به منظور دسترسی به نمایه کاری یا مدیریت داده‌ها و برنامه‌های کاری می‌توان از این قابلیت استفاده کرد.
  • پوشه امن: Secure Folder قابلیتی است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا یک فضای خصوصی در گوشی ایجاد کرده تا از این طریق بتواند فایل‌ها، برنامه‌ها و عکس‌های شخصی خود را در آن ذخیره کند. برای دسترسی به پوشه امن می‌توان از اثر انگشت، چهره یا رمز عبور استفاده کرد. همچنین می‌توان ظاهر و نام پوشه را سفارشی‌سازی کرد تا شبیه یک برنامه متفاوت به نظر برسد. این پوشه به وسیله Samsung knox محافظت می‌شود. به عبارتی پوشه امن رمزگزاری شده و از سایر دستگاه‌ها مجزا می‌شود.

بررسی اتصالات و سایر مشخصات گوشی F14 5G

گوشی سامسونگ f14 برخی از ویژگی‌های اصلی اتصال و شبکه را دارد که به کاربر امکان می‌دهد به راحتی به اینترنت و دستگاه‌های دیگر متصل شود. این ویژگی‌ها در زیر معرفی شده‌اند.

وای‌فای و بلوتوث

این گوشی از وای‌فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax پشتیبانی می‌کند؛ یعنی توانایی آن را دارد که به هر دو شبکه وای‌فای 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز متصل شود. همچنین از wi-fi direct و wi-fi hotspot پشتیبانی می‌کند که به کاربر امکان می‌دهد اتصال اینترنت خود را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارد.

گوشی سامسونگ f14 همچنین از بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کند. در این صورت کاربر می‌تواند تلفن خود را با هدفون‌های بی‌سیم، بلندگوها یا سایر دستگاه‌های بلوتوثی جفت کند. همچنین از کدک aptx hd پشتیبانی می‌کند که کیفیت صدای بلوتوث صوتی را بهبود می‌بخشد.

پشتیبانی از NFC و Samsung pay

گوشی سامسونگ F14 از nfc پشتیبانی می‌کند. فناوری nfc مخفف near field communication است که به کاربر امکان می‌دهد با ضربه زدن روی گوشی خود به دستگاه یا پایانه دیگری که nfc دارد تبادل داده یا پرداخت انجام دهد. این گوشی هوشمند از Samsung pay هم پشتیبانی می‌کند که نوعی سرویس پرداخت موبایلی است که به کاربر امکان می‌دهد از گوشی خود به عنوان یک کیف پول دیجیتال استفاده کند. این قابلیت می‌تواند به عنوان وسیله پرداخت در هر فروشگاهی که کارت‌های اعتباری، نقدی یا پرداخت‌های nfc را می‌پذیرد، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین برای ذخیره کارت‌های وفاداری، هدیه یا حمل‌ونقل از قابلیت پرداخت سامسونگ می‌توان استفاده کرد.

اتصال 5g و دو سیم‌کارت

این گوشی از باندهای 5G در هر دو فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و فرکانس mmWave پشتیبانی می‌کند. با سرعت بالای 5G می‌توانید از پخش آنلاین، بازی، دانلود و آپلود روان‌تر در گوشی خود لذت ببرید. این گوشی از دو سیم‌کارت نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند دو سیم‌کارت نانو را در خود جای دهد. 

قابلیت Edge Panel

Edge Panel یا پنل کناری قابلیتی است که به کاربر امکان می‌دهد با کشیدن انگشت خود از لبه صفحه‌نمایش به برنامه‌ها، مخاطبین، ابزارها یا کارهای مورد علاقه خود دسترسی پیدا کند. این قابلیت را می‌توان با افزودن یا حذف پنل‌ها، تغییر ترتیب با تنظیم اندازه آن‌ها سفارشی‌سازی کرد. البته امکان دانلود پنل‌های بیشتر از فروشگاه گلکسی نیز وجود دارد. Edge Panel راهکاری مفید است تا به برنامه‌هایی که غالباً استفاده می‌شود، دسترسی سریع و آسانی پیدا کرد.

لانچر بازی

Game Launcher یا لانچر بازی قابلیتی است که به کاربر امکان می‌دهد بازی‌های خود را مدیریت، عملکرد خود را بهینه، اعلان‌ها را مسدود و گیم‌پلی خود را ضبط کند. در حین انجام بازی می‌توان با کشیدن انگشت از پایین صفحه به لانچر بازی دسترسی پیدا کرد. همچنین می‌توان لانچر بازی را با افزودن یا حذف بازی‌ها، تغییر تنظیمات یا دانلود ویژگی‌های بیشتر از فروشگاه گلکسی سفارشی‌سازی کرد. لانچر بازی راهکاری مفید برای افزایش تجربه بازی و لذت بردن بیشتر است.

قابلیت Bixby Routines

Bixby Routines قابلیتی در گوشی F14 است که به کاربر امکان می‌دهد تا عملکردهای گوشی خود را بر اساس مکان، زمان یا رویدادها به‌طور خودکار کنترل کند. کاربر می‌تواند امور معمولی و روتین خود را ایجاد کرده یا از موارد موجود استفاده کند. برای مثال، کاربر می‌تواند عملکردی را ایجاد کند تا وای‌فای به‌طور خودکار روشن شود یا روشنایی آن کاهش یابد. یا اینکه وقتی به منزل می‌رسد موسیقی آرامش‌بخشی پخش شود. همچنین کاربر می‌تواند روتینی را ایجاد کند که وقتی به رختخواب می‌رود حالت مزاحم نشوید را روشن، زنگ ساعت را تنظیم و گوشی را شارژ کند. Bixby Routines قابلیتی هوشمندانه است تا گوشی مطابق با سبک زندگی و ترجیحات کاربر تنظیم شود.

ویدیو مقایسه گوشی F14 5G سامسونگ با A14 5G و M14 5G

قابلیت‌های F14 سبب شده تا کاربران، این گوشی سامسونگ را با مدل‌های هم‌رده در سری‌های دیگر نظیر سری A و M مقایسه کنند. در ویدیوی زیر می‌توانید مقایسه گوشی F14 5G سامسونگ با A14 5G و M14 5G را به‌طور کامل مشاهده کنید.

 

جمع‌بندی مشخصات F14

جدول مشخصات فنی گوشی F14 5G سامسونگ
تاریخ عرضه 24th March 2023
باتری
ظرفیت باتری 6000 (mAh)
نوع باتری Lithium-ion
باتری قابل تعویض خیر
فست‌شارژ سیستم اختصاصی
شارژ وایرلس ندارد
صفحه‌نمایش
اندازه صفحه‌نمایش 6.60 inches
نرخ نوسازی (Refresh Rate) 90 Hz
رزولوشن استاندارد FHD+
محافظ صفحه Gorilla Glass 5
نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ~81.5%
سخت‌افزار
پردازشگر octa-core
مدل پردازشگر Samsung Exynos 1330
RAM 4GB, 6GB
فضای داخلی 128GB (قابل ارتقا تا 1 ترابایت)
دوربین
پشتی 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF
2 MP, f/2.4, (macro)
دروبین جلو 13 مگاپیکسل
فلش LED دارد
قابلیت‌های دوربین Digital Zoom, Auto Flash, Face detection, Touch to focus, Panorama, HDR
نرم‌افزار
نسخه اندروید Android 13
سیستم‌عامل One UI Core 5.1
اتصالات
وای فای دارد
GPS دارد
Bluetooth دارد (نسخه v5.2)
USB Type-C دارد
سنسورها
سنسور اثر انگشت دارد
سنسور نزدیکی دارد
شتاب‌سنج دارد
سایر مشخصات
وزن 206 g
ابعاد 166.8 x 77.2 x 9.4 mm
رنگ‌بندی مشکی، بنفش و سبز
تعداد سیم‌کارت 2 سیم نانو
جک هدفون دارد
اسلات microSDXC  دارد

در این مطلب تلاش کردیم تا به‌طور کامل، شما را با بررسی گوشی F14 سامسونگ از نظر ظاهر، نوع پردازنده، صفحه‌نمایش، دوربین، باتری، حریم خصوصی و … آشنا کنیم. این گوشی زیبا و شیک در دسته گوشی‌های میان‌رده سامسونگ قرار می‌گیرد و برای افرادی که بودجه چندان زیادی برای خرید گوشی‌های رده‌بالا ندارند، این گوشی مناسب تلقی می‌شود. با خرید گوشی سامسونگ F14 می‌توانید از قابلیت‌ها و امکانات مطلوب آن استفاده کنید.

منابع: Comparing Video | gadgets360.com | versus.com | tecamaze.com | Intro Video

نوشته های مرتبط

اپل واچ سری 9: بررسی مشخصات، قابلیت‌ها و ارزش خرید

لپ تاپ اچ پی یا ایسوس؟ کدام یک برنده می شود؟

تفاوت‌ مودم و روتر: مقایسه کاربرد، عملکرد و انواع آنها