بازیابی عکسهای حذف شده از گالری گوشی با 10+ روش قطعی

عکس‌ها ارزش معنوی زیادی دارند و به مرور زمان نیز ارزشمندتر می‌شوند. اما این روزها آلبوم‌های عکس، از کمد به حافظه گوشی‌ها منتقل شده است. آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که حافظه گوشی برای نگهداری عکس‌ها چقدر ایمن است؟ بسیاری از افراد فقط با لمس یک دکمه و یا حتی لمس صفحه گوشی به صورت اتفاقی، عکسی را از پاک می‌کنند. خوشبختانه چندین روش وجود دارد که با استفاده از آنها به‌راحتی می‌توانید تمامی عکس‌هایی را که به صورت اتفاقی و ناخواسته از دست می‌دهید بازیابی کنید. در این مطلب از مجله تکنولوژی لیپک تصمیم داریم در رابطه با بازیابی عکسهای حذف شده از گالری صحبت کنیم و چندین روش مطمئن برای آموزش برگرداندن عکس های پاک شده از گوشی را به شما ارائه دهیم. برای مشاهده قیمت گوشی کلیک کنید.

فهرست مطالب

چگونه عکس های پاک شده را برگردانیم؟

بازیابی و برگرداندن اطلاعات و عکس‌های پاک شده از گوشی نه تنها ممکن است، بلکه برای این منظور چندین روش مختلف وجود دارد. البته ناگفته نماند که راهکارهای بازیابی اطلاعات از گوشی‌های اندروید با گوشی‌های آیفون متفاوت است. اپلیکیشن‌های مختلفی برای برگرداندن عکس‌های پاک شده وجود دارد که برخی از آنها فقط از نسخه اندروید و برخی دیگر فقط از نسخه IOS پشتیبانی می‌کنند.

پس اگر یک گوشی موبایل اپل دارید یا یک گوشی میان‌رده اندرویدی، بعد از پاک شدن عکس‌ها ناامید نشوید، چون روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای بازیابی عکس‌های حذف شده از گالری کمک بگیرید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. به‌طور کلی روش‌های بازگردانی تصاویر حذف شده از گوشی در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

  • برگرداندن عکس های پاک شده با استفاده از نرم‌‌افزار
  • برگرداندن عکس های پاک شده با فضای ذخیره‌سازی ابری
  • ریکاوری تصاویر پاک شده با قابلیت‌های گوشی

برگرداندن عکس های پاک شده با استفاده از نرم‌‌افزار

یکی از روش‌های مطمئن، استفاده از نرم‌افزارهای معتبر برای ریکاوری عکس‌های پاک شده در موبایل است. خوشبختانه نرم‌افزارهای مختلفی برای بازگرداندن انواع اطلاعات، عکس‌ها و فیلم‌های پاک شده از گوشی وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی از طریق آنها تمام اطلاعات از دست‌رفته گوشی را برگردانید.

اپلیکیشن DiskDigger برای ریکاوری عکس‌های پاک شده

DiskDigger photo recovery یکی از بهترین ابزارها برای بازیابی عکس‌های حذف شده از گالری گوشی است که هم نسخه اندروید و هم نسخه IOS دارد. برای استفاده از اپلیکیشن DiskDigger ابتدا باید آن را از وبسایت رسمی آن و یا اپ‌استور و گوگل‌پلی دانلود کرده و روی دستگاه خود نصب کنید. استفاده از این اپلیکیشن برای بازیابی انواع فرمت‌های عکس و ویدیو رایگان است و بدون نیاز به پرداخت حق اشتراک، می‌توانید برنامه را اجرا کنید. در هنگام اجرا باید مشخص کنید که کدام نوع فایل‌ها را اسکن کند (عکس، فیلم و …) اما توجه داشته باشید که بازیابی مجدد تصاویری که چندبار حذف شده‌اند، ممکن است با مشکل مواجه شود.

نحوه برگرداندن عکس های پاک شده از طریق نرم‌افزار DroidKit

یکی دیگر از ساده‌ترین روش‌های بازیابی عکس‌های حذف شده از گالری گوشی، استفاده از نرم‌افزار DroidKit است. کار کردن با این برنامه ریکاوری عکس بسیار ساده بوده و بدون نیاز به روت کردن گوشی قابل انجام است. همچنین استفاده از آن برای تمامی تبلت‌ها و گوشی‌های اندرویدی امکان‌پذیر بوده و علاوه‌بر بازگردانی عکس‌ها می‌توانید همه پیام‌ها، مخاطب‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، پوشه‌ها، فیلم‌ها، فایل‌های زیپ، فایل اپلیکیشن‌ها و … را از طریق آن بازیابی کنید. این برنامه کاملاً رایگان بوده و برای اسکن و بازیابی عکس‌های قدیمی گوشی‌ها و تبلت‌ها قابل استفاده است. پس از نصب و اجرای نرم‌افزار، روی گزینه Recovery from Device و سپس Start کلیک کنید تا فایل‌های حذف شده را اسکن کند.برای دانلود و استفاده از DroidKit، اینجا را کلیک کنید.

بازیابی عکس های پاک شده با EaseUS

نرم‌افزار EaseUS Wizard Recovery یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی برای بازیابی عکسهای حذف شده از گالری سامسونگ و شیائومی و … بوده و برای ویندوز، گوشی‌های اندروید و آیفون قابل استفاده است. EaseUS در دو نسخه رایگان و پریمیوم عرضه شده که با نسخه رایگان آن می‌توانید حداکثر ۲ گیگابایت داده را بازیابی کنید. همچنین مدت زمان استفاده از این برنامه برای بازیابی عکس‌های حذف شده به اندازه کارت حافظه و حجم اطلاعات روی آن بستگی دارد؛ اما به‌طور کلی حدوداً ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که ریکاوری کارت حافظه شما از طریق نرم‌افزار EaseUS انجام شود. برای استفاده از آن ابتدا باید کارت حافظه خود را به رایانه وصل کرده و سپس مطابق با مراحل زیر برای بازیابی عکس‌های حذف شده خود اقدام کنید.

  • در مرحله اول باید این نرم‌افزار را روی گوشی خود نصب و اجرا کنید.
  • پس از نصب برنامه می‌توانید به تمامی درایوهای موجود در آن که شامل کارت حافظه و هارد دیسک است دسترسی پیدا کرده و داده‌های مد نظر را بازیابی کنید. پس برای بازیابی کارت حافظه، باید گزینه “کارت حافظه” را انتخاب کنید و سپس روی عبارت اسکن کلیک کنید.
  • در این مرحله برنامه شروع به اسکن کرده و همه پرونده‌های حذف شده را بازیابی می‌کند.
  • در مرحله بعدی باید روی پیکان کشویی کنار Graphics کلیک کنید و روی گزینه jpg ضربه بزنید. با این کار همه تصاویری که قرار است بازیابی شوند در پنجره اصلی به نمایش درمی‌آیند.
  • اکنون باید آن دسته از تصاویری را که می‌خواهید بازیابی کنید انتخاب کرده و سپس روی Recover Now کلیک کنید تا عکس‌ها بازیابی شوند.
  • حال عکس‌های بازیابی شده را در یک پوشه مناسب در گوشی خود کپی کنید. البته ممکن است برای ذخیره عکس‌های بازیابی شده با مشکل کمبود حافظه مواجه شوید که در چنین شرایطی می‌توانید با کم حجم کردن تصاویر مشکل خود را برطرف کنید.

برای دانلود این نرم‌افزار از لینک‌های زیر استفاده کنید.

اپلیکیشن Restore Image برای برگرداندن عکس‌های پاک شده گوشی

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های بازیابی عکس‌های پاک شده، Restore Image نام دارد. این اپلیکیشن در مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌های مشابه بسیار سریع‌تر است و در کمترین زمان ممکن می‌تواند حافظه داخلی و خارجی را اسکن کند و نتایج را مرتب و فولدربندی شده ارائه دهد.

برای استفاده از این اپ ریکاوری گوشی و بازیابی عکسهای حذف شده از گالری نباید از پاک شدن عکس‌ها زمان زیادی گذشته باشد؛ زیرا Restore Image از عکس‌های قدیمی فقط یک تصویر کوچک ریکاوری می‌کند و فقط برای بازیابی عکس‌های تازه پاک شده مناسب است. این اپلیکیشن به ترتیب اول عکس‌های با کیفیتِ بازیابی شده را در اختیار شما قرار می‌دهد و بعد عکس‌های کوچک و بی‌کیفیت را ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن برای بازگردانی عکس‌های پاک شده هم نسخه اندروید و هم نسخه IOS دارد و می‌توانید نسخه اندروید را از گوگل‌پلی دانلود کنید.

بازیابی عکس‌های پاک شده با استفاده از Android Yodot

روش دیگر برای برگرداندن عکس‌های پاک شده گوشی، استفاده از Android Yodot در دستگاه‌های هوشمند اندرویدی است. می‌توانید از این نرم‌افزار برای ریکاوری عکس‌های پاک شده از کارت حافظه (SD) و برگرداندن عکس‌های پاک شده از حافظه داخلی تلفن همراه استفاده کنید. با Android Yodot می‌توانید فایل‌های مختلف گوشی خود را مطابق با مراحل زیر بازیابی کنید.

  • در مرحله اول برای بازگرداندن عکس‌های پاک شده از این روش ابتدا باید Yodot Recovery for Android را روی کامپیوتر نصب کنید (از این لینک). سپس تلفن هوشمند اندرویدی را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. اکنون نرم‌افزار را اجرا کرده تا Yodot گوشی هوشمند را شناسایی کند.
  • در مرحله دوم، بعد از اینکه Yodot گوشی را شناسایی کرد، دو گزینه برای بازیابی به نام‌های Deleted file recovery و Lost file recovery روی صفحه، نمایش داده می‌شود. گزینه مورد نظر برای بازیابی عکس‌های پاک شده موبایل اندروید را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، درایوی که دستگاه شما را نشان می‌دهد انتخاب کنید و اجازه دهید اسکن و آنالیز دستگاه به صورت هوشمند انجام شود.
  • در مرحله چهارم، همه تصاویر و فایل‌های پاک شده، نمایش داده می‌شود. در این مرحله، تمام تصاویر حذف شده از گوشی قابل مشاهده بوده و به‌راحتی می‌توانید آنها را در کامپیوتر ذخیره کنید. در این روش بازیابی عکس‌ها و برگرداندن عکس‌های پاک شده گوشی به‌راحتی انجام می‌شود. به عبارت دیگر Android Yodot یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای بازیابی عکس‌های پاک شده موبایل اندروید محسوب می‌شود.

آموزش برگرداندن عکس های پاک شده با فضای ذخیره‌سازی ابری

به‌جای آنکه پس از حذف شدن عکس‌ها از گالری، به‌دنبال بازگرداندن آنها باشیم، می‌توان با استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری، نسخه پشتیبان و به‌روز از تصاویر خود تهیه کرد تا اگر تصاویر پاک شدند، از نسخه پشتیبان آنها استفاده کنیم. همچنین این فضاها تصاویر پاک شده را تا 30 الی 60 روز در سطح آشغال خود نگه می‌دارند.

استفاده از Google Photos برای بازگردانی عکس‌ها

فرقی نمی‌کند که گوشی شما اپل است یا اندروید چون در هر صورت یکی از بهترین راهکارها برای محافظت بیشتر از اطلاعات و عکس‌های موجود در آن، تهیه بکاپ در فضای ابری اینترنتی است.

با آموزش برگرداندن عکس‌های پاک شده از طریق Google Photos یکی دیگر از راه‌های کاربردی ریکاوری عکس‌های مهم حذف شده را یاد خواهید گرفت. Google Photos به صورت پیشفرض روی سیستم‌عامل اندروید نصب است و در بیشتر مواقع از عکس‌ها به صورت خودکار نسخه بکاپ می‌گیرد.‌ به این ترتیب اگر جز کسانی هستید که از عکس‌های خود بکاپ تهیه نمی‌کنید این برنامه می‌تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد. البته ناگفته نماند که بازیابی عکس‌های حذف شده فقط در ۶۰ روز و در برخی موارد نیز فقط تا ۳۰ روز امکان‌پذیر است و اگر در این بازه‌های زمانی اقدام نکنید، دیگر نمی‌توانید از طریق این برنامه عکس‌هایتان را برگردانید.

استفاده از Google Drive برای پشتیبانی از تصاویر گوشی

استفاده از Google Drive دیگر راهکار مطمئن بازیابی عکسهای حذف شده از گالری است که می‌توانید برای دستگاه‌های اندرویدی از آن استفاده کنید. تمامی عکس‌های پاک شده شما در گالری گوشی به مدت ۳۰ روز در گوگل درایو باقی می‌مانند و در این بازه زمانی می‌توانید آنها را بازگردانی کنید. برنامه گوگل درایو ۱۵ گیگابایت فضای ابری رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و همه تصاویر حذف شده شما حداکثر تا یک ماه در سطل زباله آن باقی می‌مانند. برای استفاده از این روش باید حساب جی‌میل داشته باشید و با آن در گوگل درایو ثبت‌نام کنید. سپس مطابق با مراحل زیر اقدام کنید:

  • ابتدا از طریق دستگاه اندرویدی خود وارد گوگل درایو شوید و به بخش Trashed رفته و تصاویر مورد نظر را انتخاب کنید.
  • سپس روی سه نقطه عمودی که در کنار تصاویر قرار دارد ضربه بزنید.
  • آنگاه عبارت دانلود را انتخاب کنید تا عکس‌های مد نظر شما دانلود شوند.

بازگردانی عکس‌های حذف شده از گوشی با Dropbox

از طریق نرم‌افزار Dropbox می‌توانید هم به حساب ابری خود دسترسی پیدا کنید و هم عکس‌های پاک شده خود را برگردانید. برای برگرداندن عکس‌های پاک شده از طریق این برنامه ابتدا باید گزینه بکاپ خودکار را در آن فعال کنید و سپس طبق مراحل زیر عکس‌های پاک شده را بازیابی کنید (نسخه اندروید و IOS دراپ‌باکس موجود است):

  • ابتدا به وبسایت dropbox.com (یا اپلیکیشن آن) وارد شوید.
  • نوار سمت چپ را پیدا کرده و گزینه File رو انتخاب کنید.
  • حالا نام پرونده یا پوشه تصویری حذف شده‌ای را که می‌خواهید بازیابی شود انتخاب کنید.

روش برگرداندن عکس های پاک شده از طریق OneDrive

OneDrive فضای ابری شرکت مایکروسافت است که می‌توان رایگان از آن استفاده کرد. وان‌درایو از قابلیت بکاپ خودکار عکس پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تصاویر را در فضای ابری گوشی آپلود کنید و با حذف آن‌ها از گوشی، حافظه داخلی دستگاه خود را افزایش دهد.

تمامی عکس‌هایی که در فضای ابری OneDrive آپلود می‌کنید، از طریق هر دستگاهی قابل ریکاوری هستند. OneDrive پرونده‌های از دست‌رفته را حداکثر سی روز نگه می‌دارد. البته اگر فضای سطل آشغال پر باشد، به‌طور خودکار عکس‌های قدیمی‌تر را پاک می‌کند و درنتیجه تصاویر کمتر از ۳۰ روز در آن حفظ می‌شوند. نحوه بازگردانی تصاویر در وان‌درایو هم مشابه دراپ‌باکس و گوگل‌درایو است.

بکاپ iTunes برای گوشی آیفون

برای گوشی آیفون جهت بازیابی عکس‌های پاک شده یک ویژگی دیگر به نام iTunes وجود دارد. برای استفاده از این ویژگی باید ابتدا iTunes را فعال کرده و سپس تمام عکس‌ها را با آن سینک کنید. هیچکدام از عکس‌هایی که با استفاده از iTunes ذخیره می‌شوند هرگز از بین نمی‌روند و همیشه قابل بازیابی هستند.

برای استفاده از iTunes باید گوشی خود را به سیستم وصل کرده و بعد این اپ را اجرا کنید. بعد از باز کردن برنامه، گزینه Summary و سپس گزینه from Backup را انتخاب کنید و به این ترتیب عکس‌ها را بازیابی کنید. البته شما می‌توانید از عکس‌هایی که در قبلا در گوشی آیفون خود ذخیره کرده‌اید نیر بکاپ تهیه کنید تا اگر عکس‌ها ناخواسته حذف شدند راحتی بتوانید از آنها بکاپ بگیرید.

بازیابی عکس‌ها از طریق Photo Stream / iCloud آیفون

برای کاربران گوشی اپل یک راهکار دیگر جهت بازیابی عکسهای حذف شده از گالری وجود دارد و آن استفاده از Photo Stream / iCloud است. برای استفاده از این قابلیت باید ابتدا وارد بخش Settings شوید سپس از طریق بخش iCloud به قسمت Photos بروید. سپس آیکون My Photo Streams را روشن کنید. حال از این به بعد هر عکسی که از گالری گوشی شما حذف شود می‌توانید از قسمت My Photo Streams آن را پیدا کرده و براحتی آن را بازیابی کنید.

بازگردانی تصاویر پاک شده با قابلیت‌های گوشی

به علت رایج بودن حذف شدن اشتباهی تصاویر گالری، تمام گوشی‌های جدید چندین قابلیت ساده و پیشرفته برای ریکاوری تصاویر ارائه کرده‌اند. در این بخش، به معرفی و آموزش این راهکارها می‌پردازیم.

طریقه برگرداندن عکس های پاک شده از حافظه داخلی بدون روت

برای بازیابی عکسهای حذف شده از گالری اکثر موارد لازم است که دستگاه خود را روت کنید. اما در اینجا روشی را به شما معرفی خواهیم کرد که بدون نیاز به روت دستگاه خود به‌راحتی همه عکس‌های حذف شده را بازیابی کنید. اگر از گوشی اندروید خود یک نسخه بکاپ دریافت کرده و به آن دسترسی داشته باشید به‌راحتی می‌توانید از طریق همان نسخه بکاپ و بدون نیاز به روت دستگاه عکس‌های مد نظر را بازیابی کنید. البته ناگفته نماند که برای استفاده از این روش باید مدل دستگاه بالا باشد و هر چقدر سیستم گوشی شما بروزتر باشد، شانس بازیابی عکس‌ها با کیفیت اصلی خود بیشتر می‌شود. برای این منظور باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شده و سپس به بخش اکانت بروید.
  • در این مرحله Backup and Restore را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • اکنون روی گزینه Restore ضربه بزنید تا عکس‌های حذف شده شما بدون نیاز به روت گوشی بازیابی شود.

برگرداندن عکس‌های پاک شده در پوشه امن گوشی

گاهی اوقات ممکن است عکس‌های ذخیره شده شما در پوشه امن گوشی (Secure Folder) نیز پاک شوند. در چنین مواردی می‌توانید ابتدا پوشه گوگل‌فوتو، گوگل‌درایو و اپلیکیشن مدیریت فایل‌ها را بررسی کنید؛ زیرا اگر گوشی شما از بکاپ‌گیری در فضای ابری پشتیبانی کند به احتمال زیاد عکس‌ها در پوشه‌های نام‌برده قابل دسترسی هستند. اگر پس از مراجعه به پوشه‌های نام برده نتوانستید به عکس‌هایی حذف شده از پوشه امن دسترسی پیدا کنید، می‌توانید مطابق با مراحل زیر برای بازیابی آنها اقدام کنید:

  • اپلیکیشن Secure Folder یا پوشه امن را باز کنید.
  • روی سه نقطه‌ای که در بالای صفحه و گوشه سمت راست قرار گرفته کلیک کنید.
  • وارد بخش Settings یا تنظیمات گوشی خود شوید.
  • سپس گزینه Backup and restore را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  • گزینه Restore را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید.
  • اکنون آن چیزی را که می‌خواهید را انتخاب کنید و روی Restore now کلیک کنید تا عکس‌های حذف در پوشه امن بازیابی شوند.

بازیابی عکس‌های پاک شده با فعال‌سازی USB Debugging

یکی دیگر از روش‌های بازیابی عکس‌های حذف شده از گالری، فعال‌سازی USB Debugging ‌در گوشی‌های اندرویدی است. البته برای فعالسازی این قابلیت، ابتدا باید اپلیکیشن Wondershare Dr. Fone را روی دستگاه خود نصب کنید. پس از نصب و فعالسازی اپلیکیشن روی دستگاه خود مطابق با مراحل زیر می‌توانید USB Debugging را فعال کنید:

مراحل فعال‌سازی USB Debugging در نسخه‌های مختلف اندروید:

  • در اندروید 9 و بالاتر: Settings > System > Advanced > Developer Options > USB debugging
  • در اندروید 8 و 8.1: Settings > System > Developer Options > USB debugging
  • در اندروید 7.1: Settings > Developer Options > USB debugging
  • مجدداً قسمت تنظیمات دستگاه اندرویدی را باز کرده، به قسمت (Developer options) بروید و (USB debugging) را فعال کنید.
  • در این مرحله گوشی اندروید را با استفاده از (USB) به رایانه وصل کنید. اکنون برای بازیابی عکس‌های حذف شده از گالری پیغامی روی صفحه ظاهر خواهد شد از این پیغام از شما خواسته می‌شود دستگاه خود را آنالیز و اسکن کنید.
  • در این مرحله باید روی دکمه (Next) کلیک کنید تا فرایند اسکن دستگاه آغاز شود.
  • در ادامه، برای دسترسی به دستگاه، پیغامی روی صفحه، نمایش داده می‌شود که باید آن را فعال کنید. در مرحله بعدی از شما درخواست می‌شود که فایل مورد نظر را برای اسکن و آنالیز انتخاب کنید. در ادامه برای بازیابی عکس‌های پاک شده، بخش (Gallery) را انتخاب کرده و روی گزینه (Next) کلیک کنید.
  • در این مرحله، دو گزینه نمایش داده می‌شود، یک گزینه مربوط به اسکن فایل‌های حذف شده و گزینه دیگر برای اسکن همه فایل‌ها است.
  • بنابراین برای بازگردانی عکس‌های پاک شده، باید گزینه (Scan for deleted files) را انتخاب کنید. اسکن در دو حالت استاندارد و پیشرفته انجام می‌گردد. حالت پیشرفته برای دستگاه‌هایی که نیاز به اسکن عمیق تری دارند، استفاده می‌شود.
  • بعد از آنکه اسکن و آنالیز دستگاه اندرویدی کامل شد، همه تصاویر و فایل‌های حذف شده بازگردانده می‌شوند. حال می‌توانید فایل‌های پاک شده را انتخاب کرده و روی (Recover) کلیک کنید تا فایل‌های حذف شده بازیابی شوند.

در صورتی که به اطلاعات کامل‌تر و با جزئیات بیشتر برای فعالسازی USB debugging نیاز دارید، به این لینک از وبسایت رسمی اندروید مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید:

بکاپ گرفتن از گوشی اندرویدی


استفاده از Recycle Bin گالری برای بازیابی عکس‌های حذف شده از گوشی

در گوشی‌هایی که سیستم به‌روزی دارند عکس‌ها و اطلاعات طی دو مرحله حذف شده و پس از حذف در مرحله اول به سطل بازیافت منتقل می‌شوند. پس از انتقال عکس‌ها به سطل بازیافت دوباره می‌توانید به‌راحتی برای بازیابی آنها اقدام کنید. پس در مواقعی که ناخواسته عکس‌های خود را از دست می‌دهید، سطل زباله گوشی را بررسی کنید؛ زیرا همانطور که گفتیم قبل از اینکه تصاویر و فایل‌ها برای همیشه از گالری گوشی پاک شوند برای مدت یک ماه در سطل زباله دستگاه باقی می‌مانند. برای استفاده از این راهکار ابتدا باید مطابق با مراحل زیر سطل بازیافت گوشی خود را فعال کنید‌:

  • ابتدا برنامه گالری را در گوشی خود باز کنید
  • در مرحله دوم منو را انتخاب کنید
  • در مرحله سوم گزینه تنظیمات را انتخاب کنید
  • در مرحله چهارم با کلیک روی سطل بازیافت، آن را فعال کنید.

حداکثر تا ۳۰ روز بعد از پاک شدن تصاویر، می‌توانید مطابق با مراحل زیر می‌توانید آن را از سطل بازیافت برگردانید:

  • در مرحله اول گالری گوشی خود را باز کنید.
  • در مرحله دوم گزینه منو را انتخاب کنید.
  • در مرحله سوم سطل بازیافت (Recycle bin) را انتخاب کنید در مرحله چهارم گزینه ویرایش را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید تمامی محتواهای موجود در سطل بازیافت را مشاهده کنید.
  • در مرحله پنجم عکس‌ها و محتواهای مد نظر را انتخاب کنید.
  • در مرحله آخر گزینه بازیابی (Restore) را انتخاب کنید تا عکس‌های مدنظر به گالری گوشی برگردند.

در گوشی‌های آیفون، تصاویر حذف شده به فولدر Recently Deleted فرستاده می‌شوند و می‌توانید از این بخش، عکس‌های خود را برگردانید.

چگونه از پاک شدن عکس‌ها جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از پاک شدن عکس‌ها راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • همیشه از همه پرونده‌ها و پوشه‌های مهم بکاپ بگیرید.
  • وقتی شارژ باتری گوشی کم است از آن استفاده نکنید.
  • وقتی روند انتقال فایل در حال انجام است صفحه را نبندید یا پرونده‌ها را حذف نکنید. همیشه در کنار اپ‌های دیگر یک برنامه آنتی‌ویروس نصب کنید تا ویروس‌ها باعث پاک شدن اطلاعات شما نشوند.
  • قبل از حذف کردن هر عکسی دقت کنید دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید پاک کنید!
  • پیام‌های هشدار و نوتیفیکیشن‌های گوشی را جدی بگیرید.
  • از فضای ذخیره‌سازی رایگان پیام‌رسان‌ها برای حفظ یک نسخه از تصاویر مهم خود استفاده کنید.

روش بکاپ گرفتن از گوشی

جمع‌بندی

امیدواریم تا اینجای مقاله متوجه شده باشید که چگونه عکس های پاک شده از گوشی را برگردانیم. اگر هنوز موفق به این کار نشدید حتماً در بخش نظرات این مقاله برای ما بنویسید تا شما را راهنمایی کنیم.

منبع: rescuedigitalmedia

نوشته های مرتبط

آموزش ساخت اپل آیدی در آیفون، آیپد، مک، ویندوز و اندروید

راهنمای اکتیو کردن ویندوز 10 و 11 (فعالسازی رایگان با نرم افزار)

تبدیل ویندوز 11 به 10 بدون پاک شدن اطلاعات

11 نظرات

حسین سلجوقی پور 1400-03-09 - 12:16
باسلام واقعا خیلی ممنونم ازاینکه اطلاعات خیلی مفیدی دراختیارمان گذاشتید خوبه که شماها را داریم بازم ممنونم
سیروس عباسی 1400-11-18 - 09:21
سلام از تبلت من عکس ها و فیلم ها پاک شده است. احتیاج به خدمات برگرداندن آنها دارم و هزینه آن را می پردازم.
پشتیبانی لیپک 1400-11-20 - 11:18
سلام دوست عزیز این مقاله برای اطلاع و آموزش بوده و ما در حال حاضر فعالیتی در زمینه برگرداندن بکاپ و اطلاعات نداریم.
Khalilullah 1400-12-11 - 12:55
با سلام خواستم بپرسم چجوری میشه وقتی گوشیمونا ریست میکنیم و بعد برنامه را دانلود میکنیم ولی میبینم عکسای ذخیره شده تو گالری مخفی نیست آیا راه حلی داره
فاطمه 1401-01-27 - 02:45
سلام عکس ها از گالری و گوگل درایو پاک کردم و از قسمت حذف شده های گوگل درایو هم به طور دائم پاک شده و هرچی ریکاوری میکنم عکس ها بالا نمیاد آیا امکان برگرداندن عکس ها است ؟
پشتیبانی لیپک 1401-01-27 - 10:35
سلام. احتمالا هنوز امکان برگشتن عکس‌ها باشه، اما نیاز به نرم افزار‌های تخصصی‌تر داره. حتما به شرکت‌های معتبر فعال در این حوزه مراجعه کنید (البته این نکته رو هم بگیم که احتمالا بخاطر استفاده از نرم‌افزار‌های تخصصی و گرون قیمت، هزینه اینکار بالا باشه.)
.. 1402-12-06 - 18:43
سلام تقریبا چهار یا پنج ماه پیش اشتباهی دستم خورد و عکس های گالریم پاک شد میتونم برشون گردونم؟
احسان خواجوی 1402-12-07 - 11:29
معمولا بعد از چندماه دیگه نمیشه عکسها رو برگردوند، مگر اینکه عکسهای گالری در فضای ابری آپلود شده باشن
علی 1402-12-11 - 13:07
سلام من چجور میتونم عکس های پاک شده گوشی را برگردانم من امروز اشتباهی دستم خورد فایلها حذف شدند
احسان خواجوی 1402-12-12 - 08:49
سلام. از راهکارهای همین مقاله استفاده کنید تا عکساتون رو ریکاوری کنید
R80 1403-01-02 - 18:08
سلام و وقت بخیر.من موقع کپی عکس های گوشیم روی لپ تاپ اشتباهی روی لپ تاپ دستم خورد روی delete ،کپی لغو شد و عکسانه روی لپ تاپ هست نه روی گوشی.الان باید چیکار کنم عکسام کجا رفته؟!
افزودن دیدگاه