بررسی و مقایسه گوشی

کدام بهتر است Galaxy A71 یا Galaxy A51

A71 و A51  هر کدوم جزو میان رده های برجسته سامسونگ به حساب می آیند. بعد از تغییرات شگفت انگیز سامسونگ در میان رده هایش، معنی میان رده بودن، تغییر پیدا کرد. طوریکه وقت بهشون نگاه می کنی اصلا حس میان رده بودن نداری. اگه هر دو گوشی رو در دستتون بگیرید متوجه می شید با وجود اینکه هر دو تمام پلاستیک هستند و قاب جلویی تمام شیشه هست، باز هم  شبیه یک گوشی لوکس هست.  با این وجود تفاوت هایی هردو باهم دارند که در این مقاله می خوام در مورد ویژگی ها و نقاط ضعف هر دو صحبت کنم تا با  مقایسه گوشی A51 با A71  بتونید به یک جمع بندی عالی برسید. اگر دنبال خرید یه گوشی میان رده جذاب با امکانات سخت افزاری خوب هستید، این مقاله را تا آخر بخونید.

مقایسه باتری بین دو گوشی کهکشانی

اگر بخوام درباره مقایسه گوشی A51 با A71 از نظر باتری صحبت کنم، باید بگم که A51 با باتری 4000 میلی آمپرساعتی کار می کنه و با فست شارژ 15 واتی در عرض 2 ساعت کاملا شارژ میشه. این مزیت برای یک گوشی میان رده خوب به نظر می رسه. تازه اگه کامل شارژش کنید یه روز نیاز به شارژ مجدد ندارید و می تونین راحت به کارتون برسید و اما باتری در A71 عملکرد بی نظیری به نمایش می ذاره. باتری 45000 میلی آمپر ساعتی در کنار فست شارژ 25 واتی کمتر از 2 ساعت شارژ کامل به شما تحویل می ده، اما اینم بگم که هر دو از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کنن.

زیبایی طراحی در کدوم چشم نوازتره؟

هردو گوشی یک صفحه نمایشگر کاملا فلت دارن که کشیدگی قابل توجهی داره. در پنل جلویی هر دو گوشی، دوربین سلفی در یک حفره کوچکی، جاسازی شده است و همونطور که گفتم پوشش هر دو گوشی پلاستیکی است و قسمت جلوی گوشی از شیشه تشکیل شده و در کل، ترکیب این دو متریال حس خوبی رو به کاربر می ده. اتفاقا این هنر سامسونگ هست که طوری پلاستیک و شیشه را ترکیب کرده که جذاب به نظر می رسه و البته نکته ای که در هر دو گوشی وجود داره اینه که هیچ کدوم ضد آب نیستند.

صفحه نمایشگر هیجان انگیز دو گوشی میان رده

نمایشگرهای جذاب سوپر آمولد جایی است که این دو میان رده در کنار هم قرار می گیرند. رنگ ها در هر دو خیلی هیجان انگیز و شاد هست، اما تفاوت هایی هم با هم دارند. A71 صفحه نمایشگر 6.7 اینچی داره که جزو بزرگترین گوشی های سامسونگ بعد از S20ultra هست، اما  صفحه نمایشگر A51 کمی کوچکتره و یک پنل کوچک 6.5 اینچی داره و البته هر دو با نرخ تازه سازی 60 هرتزی کار می کنند. حالا اگه شما دنبال گوشی سبک هستید، 71  Aسنگین تر از A51 هست. در مقایسه گوشی A51 با A71 باید بگم که هر دو رنگ بندی های متنوعی دارن و برای کسانی که عاشق گوشی های خوش آب و رنگ هستند، خیلی جذاب تر هست.

دوربین کدوم گوشی عکس های جذابی می گیره؟

دوربین هم جزو امکاناتیه که هر دو این گوشی های، پرچم به دست را در کنار هم نگه می داره. تنها تفاوتشون در مورد دوربین اصلی هست دوربین 4 گانه اتفاق جدیدی هست که در میان رده های سامسونگ اتفاق افتاده، دوربین 4 گانه A51 و A71 هر دو در یک قاب مستطیلی چیده شدن و خوشبختانه بیرون زدگی زیادی ندارند. لنز دوربین اصلی A71 64 مگاپیکسلی و A51 48 مگاپیکسلی هست، همراه با 12 مگاپیکسل زاویه دید وسیع  و با لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی اشیا رو  به خوبی از فاصله نزدیک ثبت می کنه، هر دو از پانوراما اچ دی پشتیبانی می کنند و امکان اوتوفوکوس هم به چشم می خوره.

وضعیت اتصالات گوشی های میان رده

اینترنت و اتصالات یکی از حساس ترین امکانات گوشی هستند به خصوص افرادی که با اینترنت کار می کنند، این موضوع رو در  اولویتشون قرار می دن، البته الان در عصری هستیم که زندگی بدون اینترنت معنی نداره. از نظر اتصالات در هر دو گوشی خیالتون راحت باشه، هر دو از سیستم 4 جی و 5 جی پشتیبانی می کنند و اگه نیاز به اینترنت گوشی داشته باشید، جاییکه وای فای نباشه می تونید با LTE کار کنید، و از همه مهم تر هر دو به NFC مجهز هستند، یعنی اگه دستگاهی در نزدیکی شما باشه که با NFC کار کنه، شما به راحتی میتونین عکس و فیلم رو انتقال بدین. A71 و A51   هر دو USB Type C دارند و البته به میکروفون جک 3.5 میلی متری مجهز هستن.

پردازنده A71 صدرنشین قدرت

در مقایسه گوشی A51 با A71 از نظر قدرت موتور، باید بگم که A71 برنده طلایی رقابت میدونه، چون پشتش به اسنپدراگون قدرتمند 730 گرمه، معلومه که حریف رو به زمین میزنه.  این در حالیه که A51  با پردازنده اگزینوس 9611  کار می کنه، طبیعتا سرعت و عملکرد A71 خیلی بیشتره. بنابراین A71  برای کارهای پیچیده تر مناسبه،  و بازی های گرافیکی سنگین رو به خوبی اجرا می کنه، شما می تونین همزمان چندین کار رو با A71 انجام بدهین بدون اینکه گوشی هنگ کنه، اما اگر گوشی میان رده برای کارهای ساده و روزمره رو می خواین، A51 انتخاب خوبیه.

سیستم عامل، نرم افزار و حافظه دو گوشی A71,A51

گوشی موبایل سامسونگ مدل  A51  galaxy دو سیم ظرفیت 128گیگابایت با رم 6، 8 ، 4 گیگابایت هم پشتیبانی می کنه که مقدارش مناسبه اما اگه بخواین می تونین با میکرو اس دی تا 512 بیشترش کنید، این امکان در A71 هم وجود داره. A71 هم از  رم 6 و 8 گیگابایتی پشتیبانی می کنه، اما بسته به میزان دیتایی که دارید باید انتخاب کنید، خلاصه در هر دو گوشی می تونین هر فایل ویدیویی یا صوتی رو که بخواین، ذخیره کنید. سیستم عامل گوشی ها با  اندروید 11 one UI 2.0 کار می کنه که عملکرد روون و قابل قبولی داره.

شباهت های دو گوشی A51-A71

  • صفحه نمایشگر جذاب سوپر آمولد با رنگ های شارپ و شاد
  • طراحی زیبا و چشم نواز که شما رو به یاد پرچمداران می اندازه
  • هر دو رابط کاربری فوق العاده دارند
  • دوربین 4 گانه و سنسورهای مشابه
  • هر دو گوشی 4 جی و 5 جی،  بلوتوث 5.0 و وای فای رو ساپورت  می کنند
  • قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی دارند
  • رنگ بندی در هر دو متنوع است، رنگ های مشکی ، سفید ، آبی ، صورتی،  نقره ای
  • فضای ذخیره سازی در گوشی موبایل سامسونگ مدل GalaxyA71 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت هست
  • هر دو گوشی سبک و قابل حمل هستند
  • با اندروید 11 کار می کنند
  • بزرگی و کشیدگی صفحه نمایشگر مناسبه برای تماشای فیلم و بازی
  • اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایشگر در هر دو وجود داره

بحث شیرین یا تلخ قیمت

چه بخواهیم چه نخواهیم، بحث قیمت یکی از اصلی ترین معیارهای انتخاب ماست که باید بررسیش کنیم قیمت گوشی سامسونگ A71 طبیعتا با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 730، باتری قوی تر، صفحه نمایشگر بزرگتر، بیشتر هست، البته از نظر قیمت تفاوت زیادی باهم ندارند و در نهایت به اولویت و نیاز شما بستگی داره، بهتره قبل از تصمیم گیری، نیازها و اولویت هاتون رو در نظر بگیرید و در نهایت انتخاب کنید.

امنیت و دزدگیر در گوشی ها

A71 و A51 مثل همه خانواده گوشی های سامسونگ سری A، حسگر اثر انگشت اپتیکال دارن که زیر صفحه نمایشگر جاسازی شده. این ویژگی، دسترسی سریعی به کاربر می ده اما سرعت زیاد جالبی ندارن، A71 و A51 از قفل گشایی چهره پشتیبانی می کن که در نور کم می تونه چهره رو شناسایی کنه. اما اگه فضا کاملا تاریک باشه تشخیص نمی ده.

اسپیکر پخش صدا ،کدوم بهتره

در مجموع کیفیت پخش صدا در A51 و A71   نسبتا قابل قبول هست، اما زمانیکه صدای موسیقی رو به بیشترین حد ممکن برسونید، صدای با کیفیتی پخش نمیشه. پخش صدا با هندز فری هم راضی کننده است، اما اگر بخواین با این گوشی ها ویدیویی ببینید که نیاز به تصویر و صدا داشته باشه، شاید خیلی براتون رضایت بخش نباشه و بر عکس جذابیت تصاویر، صدای با کیفیتی نداشته باشن، شنیدن موسیقی هایی که به صدای بلندی نیاز داره مثل موسیقی راک برای این گوشی ها مناسب نیست.

عکاسی با کدوم ؟

تجربه عکاسی با هر دو گوشی جالبه چون قابلیت های مشابهی دارند، اما اگه بخوام بین این دو، پیشنهادی بدم، قطعا A71 انتخاب قابل اعتمادتری هست، A71 از عهده آزمون عکاسی در  نور کم بر آمده و رنگ ها در شب کیفیت خودشون رو حفظ می کنند و عکس های پرتره قابل قبولی میگره،  عکاسی در شب با A51 اصلا باکیفیت نیست، هر چی فضا تاریکتر باشه، تصاویر نویز بیشتری دارند. برعکس عکس های پرتره باکیفیتی می تونین ازش انتظار داشته باشید، اما به طور کلی عملکرد دوربین در هر دو گوشی متوسطه اما نسبت به گوشی های میان رده سامسونگ قابل توجه هست.

با کدوم می تونم تجربه بازی جنجالی داشته باشم؟

گیمرها  معمولا به عمر باتری خوب، صفحه نمایشگر جذاب و یک پردازنده قوی برای چیدمان هیجان انگیز یه بازی فوق العاده نیاز دارن که شما همه این موارد رو توی A71 می بینید.  صفحه نمایشگر بزرگ با رنگ آمیزی شاد، مقدمات یه بازی جنجالی رو برای گیمرها به وجود میاره.

A71 رو به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

من این گوشی رو به افرادی پیشنهاد می کنم که کیفیت براشون اولویت داره و دنبال گوشی هستند که بتونن کارهای سنگین و با گرافیک بالا انجام بدن. در ادامه از نظر ظاهری، دنبال گوشی با صفحه نمایشگر بزرگ هستند، و قیمت هم براشون درجه اهمیت زیادی نداره. بازی کردن با گوشی A71 به دلیل داشتن صفحه نمایشگر بزرگ و قابلیت سرعت، تجربه خوب یک بازی خاطره انگیز رو به شما می ده.

A51 مناسب برای کارهای ساده روزانه

این گوشی مناسب افرادی هست که انتظار زیادی از گوشی ندارند و می خواهند کارهای ساده و روزمره رو باهاش انجام بدن، شما می تونید با A51 به راحتی وبگردی کنید، تا یک روز از نظر شارژ شما رو ساپورت می کنه، به هر حال این گوشی هم قیمت ارزان تری داره هم می تونید به عنوان یه گوشی نسبتا خوب باهاش کار کنید.

با کدوم گوشی راحت تر سفر می رویم؟

شارژ گوشی از مسائل حیاتی توی سفره، وقتی می خوایم از یه صحنه زیبا فیلم برداری کنیم یا در جاده، با هدفون موزیک مورد علاقه مون رو گوش بدیم، نیاز به شارژ و باتری خوب داریم، اما خوشبختانه شارژ در هر دو گوشی عملکرد خوبی داره البته باتری A71 قدرتمند تر کار می کنه و کمتر از 2 ساعت شارژ می شه، دومین مورد در سفر، دوربین عکاسیه که اونم با هردوش می تونید عکس های جذابی بگیرید، اما خب طبیعتا A71 می تونه براتون کاربردی تر باشه.

مشکلات کدوم بیشتره A71 و A51

هر گوشی نقاط ضعف و قوتی دارد و گوشی های A71 و A51 از این موضوع مستنثی نیستند، داغ کردن بیش از حد گوشی A71 سامسونگ یکی از مشکلات معمول این گوشی هست.  وقتی شما  با گوشی A71  همزمان چندین برنامه اجرا می کنید، گوشی داغ می کنه، چون پردازنده انرژی زیادی برای اجرای چندین برنامه باید صرف کنه، در نتیجه باعث داغ شدن گوشی شما میشه، اما A51 به هنگ کردن زیاد معروفه و علت این اتفاق، نصب برنامه های معیوبه، بهترین کار اینه که وقتی با این مشکل مواجه می شید، گوشی رو در حالت Safe mode قرار بدید اگه مساله حل نشد، به مراکز تعمیر گوشی موبایل مراجعه کنید.

تفاوت های دو گوشی A51, A71 در یک نگاه

  • قدرت و میزان شارژدهی باتری
  • تفاوت در اندازه صفحه نمایشگر
  • سرعت و کارایی با پردازنده های متفاوت
  • پردازنده A71 برای کارهای سخت تر و گرافیک سنگین تر
  • A51 برای کارهای ساده و روزمره مناسبتره
  • قیمت A71 بیشتر از A51

نهایتا کدوم بهترین انتخابه ؟ A51 یا A71

در این مقاله با مقایسه گوشی A51 با A71  گوشی ها از نظر طراحی، باتری، پردازنده، دوربین، اسپیکر آشنا شدیم. حقیقت اینه که بهترینی وجود نداره به خصوص این که، هر دو شباهت های زیادی با هم دارند، چیزی که در انتخاب شما اهمیت داره، نیاز و انتظارتون از یه گوشیه. اگه دنبال عملکرد و سرعت خوب هستید، A71 گزینه خوبی براتون هست،  اما اگه دنبال گوشی ارزان قیمت هستید، A51 رو بهتون پیشنهاد می دم چون مجموعه ای از امکانات یه گوشی خوب رو توی خودش جای داده است.

منبع : which.co