سوالات متداول در مورد فعال‌سازی گوشی همراه

کد فعالسازی و ریجستری

1. نوشته رجیسترشده بر روی کارت گارانتی نشان‌دهنده چیست؟

نوشته رجیسترشده نشان‌دهنده اصالت کالای شما است؛ پس از این‌که گوشی شما جواز لازم را از سامانه همتا دریافت کرد، شما می‌توانید از اپراتورهای داخلی استفاده کنید. پس از خرید گوشی حتما از طریق کد فعال‌سازی درج‌شده، برای فعال کردن گوشی همراه یا تبلت خود استفاده کنید. تمامی محصولات لیپک اصل بوده و دارای رجیستری هستند.


بیشتر بخوانید:

آموزش رجیستری گوشی


2. گوشی همراه خود را خریداری کرده‌ام، بر روی جعبه نوشته شده است “رجیستر شده” آیا نیاز به ارسال کد فعال‌سازی است؟

نوشته رجیسترشده بر روی کارت گارانتی یعنی ضمانت اصالت کالای شما که به صورت قانونی از طریق گمرک ترخیص شده است و پس از ارسال کد؛ گوشی شما فعال می‌شود. حتما پس از باز کردن جعبه محصول و قرار دادن سیم‌کارت مدنظر در دستگاه؛ کد درج شده بر روی بسته را برای فعال‌سازی نهایی ارسال کنید.

3. نحوه فعال‌سازی کد رجیستری برای یک دستگاه با دو سیم‌کارت چگونه است؟

با یک بار فعال سازی با کمک کد، شناسه سیم کارت اول و دوم به صورت خودکار فعال می‌شوند و نیاز به فعال سازی مجدد برای سیم کارت دوم شما نیست.

4. اگر کد خود را گم کنم باید برای فعال‌سازی گوشی چگونه اقدام کنم؟

باید به فروشگاه‌ی که دستگاه خود را از آن تهیه کرده‌اید، مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به شرکت گارانتی‌کننده محصول نیز مراجعه کرده و گوشی خود را فعال کنید.

5. گارانتی کالای که خریده‌ام از چه تاریخی فعال می‌شود؟

کالاهای سیم‌کارت‌خور همچون موبایل و تبلت؛ بدون توجه به تاریخ خرید آن محصول پس از فعال‌سازی کد، گارانتی آن‌ها شروع می‌شود. پس شروع گارانتی هم‌زمان با فعال‌سازی محصول است نه خرید!

6. چگونه از غیرفعال بودن دستگاه خریداری‌شده مطمئن شویم؟

برای اینکه مطمئن شوید دستگاه شما از طریق هیچ سیم‌کارتی فعال نشده است، همچنین گارانتی پس از فعال‌سازی شما شروع شده یا خیر، به وبسایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. شما پس از فعال‌سازی سیم‌کارت می‌توانید از طریق این سامانه استعلام بگیرید. در وبسایت همتا تاریخ شروع گارانتی مطابق با زمان فعال‌سازی سیم‌کارت ثبت شده است. اگر تاریخ شروع گارانتی مطابق با فعال‌سازی شما است، یعنی پیش از شما با سیم‌کارت دیگری فعال نشده است.

نوشته های مرتبط

آموزش ساخت اپل آیدی در آیفون، آیپد، مک، ویندوز و اندروید

راهنمای اکتیو کردن ویندوز 10 و 11 (فعالسازی رایگان با نرم افزار)

تبدیل ویندوز 11 به 10 بدون پاک شدن اطلاعات