آموزش مراحل فلش گوشی سامسونگ

مراحل فلش گوشی سامسونگ

یکی از سوالاتی که معمولا کاربران تلفن های موبایل دارند این است که چطور گوشی را فلش کنیم. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای گوشی هوشمند در کشور ما سامسونگ است. این برند همچنان با تولید محصولات با کیفیت توانسته تا به یکی از بهترین برندهای تولید موبایل لمسی در کشور تبدیل شود. گوشی موبایل سامسونگ در کنار همه خوبی هایی که دارد گاهی وقت ها دچار مشکل می شود. در چنین مواقعی ممکن است افراد حرفه ای و متخصص در این حوزه تشخیص دهند که بهتر است گوشی فلش شود. البته فلش کردن راه های خاص خود را دارد و در مواقع خاص استفاده می شود. در این مطلب می خواهیم چگونگی فلش کردن گوشی سامسونگ را با همدیگر مرور کنیم؛ پس با ما همراه باشیم.

فلش کردن گوشی یعنی چه؟

فلش کردن یک پروسه است مانند فکتوری ریست که در آن همه اطلاعات کابران از روی گوشی موبایل حذف می شوند. تفاوت فلش کردن با ریست فکتوری این است که در آن اطلاعات قابل بازیابی نخواهند بود. علاوه بر این، با فلش کردن گوشی یک سری قابلیت پیشرفته تر در اختیار کاربران قرار می گیرد. به عنوان مثال کاربران می توانند با فلش کردن گوشی به جای سیستم عامل اصلی یک رام غیر رسمی را روی گوشی خود نصب کنند. این رام غیر رسمی تجزیه متفاوت تری به کاربران ارائه می دهد. شاید برای شما سوال به وجود بیاید که رام غیر رسمی یا کاستوم رام چه چیزی است؟ آیا فلش گوشی سامسونگ بدون این که اطلاعات به طور کامل پاک شوند امکان دارد؟ در ادامه این مقاله درباره این نوع رام اطلاعاتی را به شما خواهیم داد.


بیشتر بخوانید:

بک آپ گرفتن از گوشی اندرویدی


برای این که فرایند فلش کردن گوشی را درک کنید بهتر است از این شروع کنیم که مشکلات گوشی های موبایل به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول مشکلاتی هستند که معمولا با تغییر تنظیمات، حذف برنامه ها، ریست کردن گوشی، تعویض قطعات یا راهکارهایی از این دست برطرف می شوند. این مشکلات اگرچه ناراحت کننده است، اما به راحتی قابل حل هستند و معمولا کاربر را به دردسر نمی اندازد.

دسته دوم مشکلاتی که برای تلفن های همراه رخ می دهد مشکلاتی هستند که هیچ راه حل مشخصی ندارند. این مشکلات شامل سیاه شدن صفحه گوشی، خرابی وسیع در برنامه ها، هک کردن گسترده، فراموش کردن رمز عبور و الگو و… همگی در این دست قرار می گیرند. این مشکل ها دردسر زیادی را برای کاربر به همراه آورده و باید برای حل کردن آن به فکر یک چاره اساسی بود. فلش کردن گوشی دقیقا روشی است که می توانید برای برطرف کردن مشکلات بزرگ روی آن حساب کنید. فلش گوشی به این معنا است که سیستم عامل گوشی به طور کامل پاک شده و به حالت اولیه خود بر می گردد. در نتیجه این اتفاق هر گونه خطا یا نقص که ممکن است در دستگاه موجود باشد از بین خواهد رفت. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است به خاطر آن کاربر به فکر فلش کردن گوشی خود بیفتد این است که می خواهد گوشی تلفن خود را به فرد دیگری بفروشد. طبیعی است که افراد دوست ندارد اطلاعات شخصی خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهند. در چنین حالتی است که می توانید با فلش کردن همه آن اطلاعات را به طور همیشگی حذف کنید.

کاستوم رام یا Custom Rom

کاستوم رام یا رام شخصی نسخه ای تغییر یافته از سیستم عامل است که به طور رسمی از طرف شرکت های سازنده گوشی توسعه داده نشده اند. کاستوم رام ها معمولا به یک سری ویژگی های جذاب مجهز هستند و تعداد زیادی از محدودیت هایی که سیستم عامل رسمی گوشی دارد را ندارند. در ادامه این مقاله که درباره نحوه فلش کردن گوشی سامسونگ اشاره شده است، قصد داریم تا شما را با برخی از مزایا و معایب فلش کردن گوشی آشنا کنیم.

چرا باید گوشی را فلش کنیم؟

فلش کردن گوشی سامسونگ به خاطر دلایل مختلفی ممکن است به وجود بیاید. به عنوان مثال یکی از دلایل این موضوع ارتقا سیستم عامل بدون نیاز داشتن به بسته های او تی آ است. علاوه بر این دلایل مختلفی مثل رام های کاستوم موجود برای گوشی سامسونگ هم کاربران را نسبت به نصب این گونه فریم ورها جذب می کند. قبل از این که مراحل فلش کردن گوشی سامسونگ را به شما یاد دهیم بهتر است که اول سوال «فلش کردن گوشی یعنی چه؟» را پاسخ دهیم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای فلش کردن گوشی سامسونگ

یکی از نکات مثبتی که این کار برای کاربر به وجود می آورد این است که خطاهای به وجود آمده در سیستم عامل را به طور کلی رفع می کرد. علاوه بر این، با فلش کردن گوشی می توانید دستگاه را بهینه کنید؛ در نتیجه گوشی موبایل خواهد توانست که شارژدهی بهتری به شما داشته باشد. همچنین با این کار عملکرد و سرعت گوشی به طور چشمگیری بالا رفته و کاربر به خوبی این را احساس خواهد کرد. این کار موجب از بین رفتن ویروس های موجود در گوشی شده و می تواند آن را به حالت اولیه برگرداند.

معایب فلش کردن گوشی سامسونگ

در بعضی موارد گوشی های موبایل سامسونگ امکان دان گرید وجود نخواهد داشت یا به بیان ساده تر، شما نخواهید توانست که نسخه ای پایین تر از سیستم عامل فعلی خود را نصب کنید. همه برنامه ها و اطلاعات شخصی موجود در گوشی به طور کلی پاک می شوند و امکان بازگردانی آن ها به هیچ وجه وجود ندارد.

فلش کردن گوشی سامسونگ

برای این که یک گوشی سامسونگ را فلش کنیم لازم است یک سری مراحل را طی کنیم. اول از همه گوشی خود را خاموش کرده و برای خاموش کردن گوشی، دکمه های  (Volume Up + Home) را به طور همزمان فشار دهید. در مرحله بعد لازم است که دکمه خاموش را فشار دهید تا گوشی روشن شود. در این مرحله لازم است دکمه POWER را فشار دهید تا گوشی شما روشن شوید. در این قسمت احتمالا باید منوی سیستم عامل اندروید برای شما نمایان شود. دقت داشته باشید که در این وضعیت نمایشگر گوشی کار نمی کند، پس نگران نشوید. برای انتخاب گزینه مورد نظر بهتر است از کلید ولوم و دکمه هوم استفاده کنید. بعد از این مراحل روی گزینه wipe data/factory rese رفته و با دکمه هوم آن ها را انتخاب نمایید. در ادامه فلش کردن گوشی گزینه samsung، Yes — delete all user data را انتخاب کنید. حالا نوبت آن است که گوشی شما فلش شود. در نهایت موبایل ریستارت شده و عملیات فلش کردن به پایان خواهد رسید. البته بحث فلش کردن گوشی تلفن سامسونگ یک موضوع پیچیده است و شما نمی توانید با تشخیص خودتان هر زمان که بخواهید این کار را انجام دهید. در صورتی که شما یک فرد اماتور هستید بهتر است که کار فلش کردن گوشی سامسونگ خود را به تعمیرکاران حرفه ای بسپارید. مراکز تعمیر موبایل علاوه بر تشخیص این که آیا گوشی به فلش نیاز دارد یا نه، کار فلش کردن گوشی سامسونگ را نیز به صورت تخصصی انجام می دهند.

پیش نیازهای لازم برای فلش کردن گوشی

برای این که گوشی موبایل خود را فلش کنید لازم است که به چند نکته توجه داشته باشید. در واقع این نکات پیش نیازهای لازم برای فلش کردن گوشی هستند و لازم است آن ها را رعایت کنید. این کار باعث خواهد شد که سیستم گوشی بدون مشکل به روز شود. در ادامه مهمترین پیش نیازهای لازم را در اختیار شما می گذاریم.

شارژ باتری موبایل را بررسی کنید

فلش کردن گوشی به سرعت می تواند باتری گوشی موبایل را خالی کند. به همین خاطر قبل از شروع این کار باید باتری را به طور کامل شارژ کنید. علاوه بر این، یک سری مراحل مثل راه اندازی، بازیابی، از سرگیری دوباره سیستم عامل ممکن است طول بکشند و شارژ گوشی شما به سرعت خالی شود. تذکر مهمی که باید همه افراد به آن توجه کنند این است که تلفن همراه نباید در طول مراحل فلش شدن خاموش شود. اگر این اتفاق پیش بیاید ممکن است گوشی شما برای همیشه از کار افتاده و غیر قابل استفاده شود. به همین خاطر است بهتر است این کار توسط یک فرد آماتور انجام نشده و یک فرد متخصص فرایند فلش کردن گوشی سامسونگ را انجام دهد.

از اطلاعات نسخه پشتیبان بگیرید

بعد از فلش کردن گوشی همه اطلاعاتی که داخل گوشی موبایل ذخیره شده بود برای همیشه از دست خواهد رفت. به همین خاطر بسیار مهم است که قبل از انجام هر کار از داده های موجود روی گوشی یک نسخه پشتیبان بگیرید. برای گرفتن بکاپ می توانید همه عکس ها، ویدیوها، فایل های متنی و… روی یک رایانه یا فضای ابری ذخیره شود.

دانش کافی برای انجام فلش گوشی را به دست آورید

قبل از این که بخواهید دست به فلش کردن گوشی موبایل خود بزنید باید مطمئن باشید که از دانش کافی برای انجام این کار برخوردار هستید. اگر در زمینه استفاده از تلفن همراه یک فرد آماتور و مبتدی به حساب می آیید، بهتر است که انجام کار را به یک متخصص یا یک فرد با تجربه بسپارید. در این صورت از بروز خطرات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

فلش کردن گوشی سامسونگ با کامپیوتر

شما می توانید گوشی سامسونگ خود را با کامپیوتر نیز فلش کنید که این کار یک فرایند زمان بر است. ممکن است شما بعد از انجام این کار کلافه شوید. استفاده از کامپیوتر برای فلش کردن گوشی سامسونگ یک پیشنهاد مناسب است چرا که نه تنها خسته کننده نیست بلکه همه کارها از طریق ماوس و با چند کلیک ساده مدیریت می شود. ما در ادامه این مقاله دو نمونه از نرم افزارهایی که برای فلش کردن گوشی سامسونگ از طریق کامپیوتر کاربرد دارند را به شما معرفی می کنیم.

استفاده از نرم افزار Droidkit

نرم افزاری که برای فلش کردن گوشی موبایل سامسونگ با کامپیوتر به آن نیز دارید، Droikit نامیده می شد. این برنامه یک ویژگی کلیدی برای نصب مجدد یا آپدیت سیستم عامل گوشی دارد که در نتیجه این ویژگی با یک کلیک ساده خواهید توانست که گوشی خود را فلش کنید. این برنامه ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز دارد که از جمله آن ها می توان به کارکرد بسیار آسان آن اشاره کرد. یعنی لازم نیست کاربر هنگام استفاده از این نرم افزار رام جدیدی نصب کند. این نرم افزار یک رام رسمی را به طور خودکار با تلفن همراه مطابقت داده می شوند. با کمک این دستگاه دیگر نیازی به روت کردن گوشی ندارید و همچنین احتمال آلوده شدن گوشی شما به ویروس صفر خواهد شد.

نرم افزار Odin

دومین برنامه ای که می توانید از آن برای فلش کردن گوشی سامسونگ به خوبی استفاده کنید نرم افزار Odin است. این برنامه تحت ویندوز به طور اختصاصی برای فلش کردن و بازگشت به تنظیمات کارخانه ساخته شده و مخصوص گوشی های سامسونگ است. قبل از انجام هر کار بهتر است که برنامه سامسونگ یو اس بی درایور و استاک رام را روی کامپیوتر نصب کنید. سپس با فشردن همزمان کلیدهای روشن و خاموش، کاهش صدا و هوم خواهید توانست که تلفن را در حالت دانلود مود قرار دهید. بعد از ورود به این حالت مثلث زرد هشدار را مشاهده می کنید. روی کلید افزایش صدا را فشار دهید تا وارد مرحله بعدی شوید. در این حالت نرم افزار اودین را دانلود کرده اید و می توانید آن را روی رایانه اجرا کنید.

کلام آخر

در این مقاله همه نکته های ضروری که باید در مورد فلش کردن گوشی همراه بدانید را ذکر کردیم. فلش کردن گوشی سامسونگ باعث می شود که سیستم عامل تلفن همراه به طور کامل به روز شود. در عین حال این کار همه داده ها و اطلاعات ذخیره روی گوشی را به طور دست نایافتنی پام خواهد کرد. اگر بعد از مطالعه این مقاله در این زمینه ابهام یا سوالی دارید بهتر است که در بخش نظرات با ما در میان بگذارید که در اولین فرصت پاسخ گوی شما باشیم.

نوشته های مرتبط

راهنمای اکتیو کردن ویندوز 10 و 11 (فعالسازی رایگان با نرم افزار)

تبدیل ویندوز 11 به 10 بدون پاک شدن اطلاعات

رم چیست؟ آشنایی با انواع حافظه Ram لپ تاپ و گوشی و DDRها